A mixed methods study of teacher-child interaction quality and teacher beliefs in early childhood education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, okul öncesi eğitim sınıflarındaki öğretmen-çocuk etkileşiminin niteliği, okul öncesi öğretmenlerinin bazı inançları (gelişimsel açıdan uygun uygulamalara yönelik inançlar, gelişimsel açıdan uygun olmayan uygulamalara yönelik inançlar, öğretmen özyeterlik algısı ve genel öğretmen yeterlik algısı) ve bu iki yapı arasındaki ilişki karma yöntem araştırma deseni ile incelenmiştir. Verilerin toplanmasında öğretmen anketi ve görüşmesi ile yapılandırılmış ve yapılandırılmamış sınıf gözlemi yöntemleri kullanılmıştır. Küme örnekleme yöntemi ile seçilmiş 47 öğretmenden oluşan örneklem ve aykırı durum örneklemesi ile seçilmiş her biri dört öğretmenden oluşan iki örneklem ile araştırma sorularına yanıt aranmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ile korelasyon, kanonik, yol ve içerik analizleri kullanılmıştır. Nicel araştırma bulguları, özellikle çocuklara sağlanan öğretim desteği ve duygusal destek boyutlarında öğretmen-çocuk etkileşiminin niteliğinin Ankara'daki bağımsız devlet anaokullarındaki okul öncesi eğitim sınıflarında yüksek olmadığını ortaya koymuştur. Nitel araştırma sonuçları sınıf içerisinde verimsizlik, çocuklar için zenginleştirici nitelikteki etkinliklerin yoksunluğu, bağırma ve çocuklara çoğunlukla övme amaçlı geri bildirimde bulunma gibi bazı etkili olmayan öğretmenlik uygulamalarına dikkat çekmiştir. Çalışmaya katılan öğretmenler sınıf uygulamalarındaki başarısızlıkları ailelerin okul öncesi eğitime yönelik algılarına, öğretmen yeterliklerine ve çalışma koşullarına bağlamışlardır. Öğretmen inançlarına ilişkin olarak, okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenliğe yönelik özyeterlik ve genel öğretmen yeterlik algılarının genel olarak yüksek olduğu ve gelişimsel açıdan uygun uygulamaları gelişimsel açıdan uygun olmayan uygulamalara kıyasla daha güçlü destekledikleri ortaya çıkmıştır. Bazı nicel ve nitel bulgular bu inançların okul öncesi öğretmenlerinin eğitsel uygulamalarını etkilediğini göstermiş olsa da, genel olarak bu çalışmada öğretmen inançları ile gözlemlenen sınıf kalitesi arasında güçlü bir ilişki olmadığı sonucuna varılmıştır. This study examined teacher-child interaction quality in preschool classrooms, some aspects of early childhood teachers' beliefs (i.e., beliefs about developmentally appropriate practice, beliefs about developmentally inappropriate practice, teacher self-efficacy, and general teaching efficacy), and the interplay between them through a mixed methods research design. Data were collected through teacher survey and interviews, and structured and unstructured classroom observations. A sample of 47 teachers selected via cluster random sampling and two samples each of which involved four teachers selected through extreme case sampling addressed the main research questions in the study. Descriptive statistics and correlational, canonical, path, and content analyses were utilized in data analyses. The quantitative results unfolded that teacher-child interaction quality in preschools in public pre-primary schools of Ankara, Turkey was not high especially in the domains of instructional and emotional support. The qualitative findings consistently revealed several instances of ineffective teaching characterized with unproductivity, lack of enriching activities for children, yelling, and the use of feedback extensively for praising children. Teachers attributed ineffective classroom practices to parents' view on early childhood education, teacher qualifications, and work conditions in the study. As regards to teacher beliefs, teachers reported a high sense of self-efficacy for teaching and general teaching efficacy and espoused developmentally appropriate practice more strongly than developmentally inappropriate practice. Although some pieces of quantitative and qualitative data revealed that these beliefs influenced educational practice in preschool classrooms, it was overall concluded that teacher beliefs were not strongly related to the observed classroom quality in early childhood education.
Collections