Algılanan iletişim doyumun akademik motivasyona ve akademik performansa olan etkisi: Yabancı uyruklu öğrenciler üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın ana amacı, lisansüstü öğrencilerin algılanan iletişim doyumunun akademik motivasyon ve akademik performanslarına olan etkisini araştırmaktır. İkinci olarak, öğrencilerin iletişim doyumu, akademik motivasyon ve akademik performanslarının demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Bu amaçla, Türkiye'de farklı bölgelerdeki devlet üniversitelerinde (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Uludağ Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Ankara Üniversitesi, Gaziantep Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Recep Tayip Erdoğan Üniversitesi) öğretim gören yabancı uyruklu lisanüstü öğrenciler üzerinde nicel bir araştırma yapılmıştır. Kolayda örneklem yönetmiyle elde edilen veriler SPSS 23 (Statistical Package for Social Sciences) programına aktarılıp, analiz edilmiştir. Öncelikle güvenilirlik analizi yapılmış, demografik özelliklere göre frekans tabloları oluşturulmuştur. Daha sonra demografik özellikler bakımından oluşturulan gruplar arasında iletişim doyumu akademik motivasyon ve akademik performansı yönünden farklılık gösteren faktörlerin ortalamalarına bakılmış ve değerlendirmeler yapılmıştır. Son olarak, varyans analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizleri yapılarak araştırma hipotezleri test edilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre, yabancı uyruklu lisanüstü öğrencilerin iletişim doyumlarının hem akademik motivasyonlarını hem de akademik performanslarını olumlu yönde etkilediği bulunmuştur. Lisanüstü öğrencilerin akademik motivasyonu ve akademik performanslarının danışman hocaları, idari görevliler ve diğer hocalarla yaşadıkları iletişim doyumundan etkilendiği tespit edilmiştir. İletişim doyumu, akademik motivasyon ve akademik performans arasında ilişki tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İletişim Doyumu, Akademik Motivasyon, Akademik Performansı, Yabancı Uyruklu Öğrenciler. The main purpose of this research is to investigate the effect of post-graduate students on academic motivation and academic performance of perceived communication satisfaction. Secondly, students' communication satisfaction, academic motivation and academic performance differ according to their demographic characteristics. For this purpose, the state universities in different regions of Turkey (Nineteen May University, Istanbul University, Uludag University, Gazi University, Ankara University, Gaziantep University, Karadeniz Technical University, Recep Tayyip Erdogan University) faculty who see foreign graduate students was conducted quantitative research on .The data obtained by sample management were easily transferred to SPSS 23 (Statistical Package for Social Sciences) program and analyzed. Reliability analysis was done firstly, frequency tables according to demographic characteristics were created. Then, the average of communication satisfaction factors which differ in terms of academic motivation and academic performance were examined and evaluated among the groups in terms of demographic characteristics. Finally, research hypotheses were tested by performing variance analysis, correlation analysis and regression analysis.According to the results of the research, it was found that the communication satisfaction of the foreign students of the foreign students affects both academic motivations and academic performance positively. It has been determined that the students' academic motivation and academic performance are influenced by the communication experiences of counselors, administrators and other students. The relationship between communication satisfaction, academic motivation and academic performance has been determined.Key words: Communication Satisfaction, Academic Motivation, Academic Performance, Foreign Students.
Collections