Dress to impress: Are faces of fashionable individuals remembered more favorably?
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlk izlenimleri etkileyen birçok faktör vardır ve giyim de bunlardan biridir. Önceki çalışmalar kıyafetin başkalarını çeşitli özellikler üzerinden nasıl yargıladığımızı etkile-diğini göstermiş olsa da bu kişilerin yüzlerini zihnimizde nasıl canlandırdığımıza dair çok az bilgi sunulmaktadır. Mevcut çalışmalar, Ters Korelasyon tekniğini kullanarak, ilk kez şık ve şık olmayan kişilerin yüzlerinin nasıl hatırlandığını ve nasıl değer-lendirildiğini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu amacı yerine getirmek için, üç çalışma gerçekleştirilmiştir. İlk çalışmanın sonuçları şık kişilerin, şık olmayan kişilere kıyasla, daha olumlu hatırlandığını ve değerlendirildiğini göstermiştir. Öbür taraftan, ikinci çalışmanın sonuçları ise, tam zıt sonuçlar sunarak şık olmayan kişilerin daha olumlu hatırlandığını ve değerlendirildiğini göstermiştir. Son olarak, bu sonuçların gerçek hayattaki geçerliliğini test etmek için, üçüncü çalışmada bir tanışma ortamı kurulmuş-tur. Üçüncü çalışmanın sonuçları ise, yine karışık bulgular sunmuştur. Şık giyimli ve rüküş giyimli kişilerin yüzleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur, fakat bu farkın yönü katılımcıların bulunduğu samimiyet grubuna bağlı olarak değişiklik göstermiştir. Bütün bu karışık bulgulara rağmen, diyebiliriz ki izlenim oluşturma süreci değişiklikler sadece yüzdeki nesnel ölçütlerden değil, aynı zamanda kıyafet gibi dışsal etkenlerden de etkilenmektedir. Bu da kişilerin kafamızdaki görsellerini biçimlendirmektedir. There are many factors that can influence first impressions about others, and clothing is one of them. Although older research showed that clothing does impact how we judge others on various traits, such as attractiveness and competence, little is known about how faces of individuals with different types of clothing are visually repre-sented in others' minds. Using the Reverse Correlation techniques for the first time, the present study investigates whether individuals remember face of the target with fashionable clothing more favorably compared to the one with unfashionable cloth-ing. For this purpose, three studies were conducted. Results for the first study sup-ported the hypothesis as faces of individuals wearing fashionable (vs. unfashionable) attire were remembered more favorably in others' minds. On the other hand, results for the second study showed opposite pattern; faces of fashionable individuals were remembered less favorably compared to unfashionable individuals. Lastly, in order to validate the results from the first study, the third study replicated meeting context. Results for the third study showed that there is a significant difference between fash-ionable and unfashionable classification images in terms of traits in question with varying directions of relationship depending on the intimacy group. Even though, there were mixed findings, it can be said that first impression process does not only depend on objective measures of facial appearance, but also the extraneous stimuli (e.g. clothing) which found to influence how we remember others' face.
Collections