Othering in Chris Cleave`s novels Incendiary, Little Bee, and Everyone Brave is Forgiven
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, Chris Cleave'in Incendiary, Little Bee ve Everyone Brave Is Forgiven romanlarında işlenen ötekileştirme ve öteki olaak nitelendirilenin kabullenilme ihtimalleri konularını incelemeyi amaç edinir. Bu üç romanın bu çalışma için seçilme nedeni, üç romanın da ötekeliştirme konusu ile ilgili karakterler ve olay örgüleri içermeleridir. Romanlar görsterir ki benlik sosyal ve yapay olarak etiketlendirme sistemi içerisinde ve bu sistem yoluyla nitelendirilir ve bu süreç de ırk, sınıf ve toplumsal cinsiyet gibi farklı kategorileştirmelerin oluşmasına neden olur. Cleave'in romanlarında, benliğin öteki ile olan bağlantısı, ırk sınıf ve i, Incendiary, Little Bee ve Everyone Brave Is Forgiven öteki olgusunun oluşmasında rol oynayan ve toplum içerisinde sabitleşmiş, batılı olmayan, kadın, yoksul kavramlarının benliği oluşturma politikalarını ele alır. This thesis attempts to examine the issue of Othering and the possibility of embracing the Other as represented in Chris Cleave's novels Incendiary, Little Bee and Everyone Brave Is Forgiven. These novels were chosen for this study because they all contain examples of characters and plots that are relatable to the issue of Othering. The novels show that the self is socially and thus artificially identified in its function within and through a labeling system which creates differential categories of race, class, and gender. In Cleave's novels, the relation of the self to the Other takes place within, and is organized along, these power relations of race, class and gender. More to the point, Incendiary, Little Bee and Everyone Brave Is Forgiven confront the politics of the formation of the self which cause the making of the Other—the non-Western, the female, the poor, all of which have turned into stable concerns within society.
Collections