Show simple item record

dc.contributor.advisorKarababa, Eminegül
dc.contributor.authorMehmethanoğlu, Cem
dc.date.accessioned2021-05-08T11:11:05Z
dc.date.available2021-05-08T11:11:05Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2021-02-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/679935
dc.description.abstractPiyasa toplumu, neo-liberal toplumlarda sosyal ve ekonomik yaşam biçimine yön vermektedir. Sadece kâr amacı güden işletmeler değil aynı zamanda kâr amacı gütmeyen kuruluşlar da pazarlama, dış ilişkiler ve kurumsal itibarı vurgulayan girişimci bir yönetişim yapısını benimseyerek pazarda hayatta kalmayı başarırlar. Bu araştırmanın amacı, kâr amacı gütmeyen uluslararası bir kuruluşun pazarlama ilkelerini, politik, sosyal ve ekonomik alanlarda kendi menfaatlerini gözeten küresel ve yerel paydaşlardan oluşan bir çevrede operasyonel faaliyetlerini sürdürmek için nasıl kullandığını anlamaktır. Eleştirel Söylem Analizi, küresel stratejilerin yerel bağlama uyarlanmasını gözlemlemek için seçilen bir gazetenin makalelerine ve kâr amacı gütmeyen uluslararası bir kuruluşun entegre pazarlama iletişim materyaline karşılaştırmalı bir şekilde uygulanmıştır. Bulgular, bu uyarlamaların arkasındaki motivasyonu ve bu motivasyonun diğer entegre pazarlama materyalleri üzerindeki yansımalarını vurgulamaktadır.
dc.description.abstractMarket society has been dominating the social and economic way of life in neo-liberal societies. Not only for-profit entities but also non-profit organizations manage to survive in the marketplace by adopting an entrepreneurial governance structure emphasizing marketing, external relations, corporate reputation. The purpose of this research is to understand how an international non-profit organization utilizes marketing principles to sustain its operationalization in a surrounding of global and local stakeholders following their self-interests in political, social and economic terrains. Critical Discourse Analysis is applied to a selected newspaper articles and an international NPO's integrated marketing communications materials in a comparative way to observe the adjustments of the global strategies to the local context. The findings highlight the motivation behind these adjustments and their reflection on other integrated marketing materials.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAdjusting the global communications strategies to the local context: A case of a non-profit international organization in Turkey
dc.title.alternativeKüresel iletişim stratejilerinin yerel bağlama adaptasyonu: Türkiye'de faaliyet gösteren kar amacı gütmeyen uluslararası bir kuruluş vakası
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-11
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmNon-profit organizations
dc.subject.ytmInternational communication
dc.subject.ytmCommunication strategies
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmCritical discourse analysis
dc.subject.ytmStakeholder behavior
dc.identifier.yokid10181523
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid502531
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess