Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçak, Mehmet Settar
dc.contributor.authorAltun Ekinci, Merve
dc.date.accessioned2021-05-08T11:10:59Z
dc.date.available2021-05-08T11:10:59Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/679906
dc.description.abstractKullandıkları farklı stratejiler kapsamında rakipleri arasında lider konumu ile Real Madrid Futbol Kulübü (FK) ve Fenerbahçe Spor Kulübü (SK) sportif ve ticari başarısının altında yatan faktörlerin neler olduğunun anlaşılması açısından iyi bir örnek oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Dolles ve Söderman (2013)'ın futbol işletmelerinde değer yaratma ağı kuramsal çerçevesi kapsamında, Real Madrid FK'nın ve Fenerbahçe SK'nin kullandığı pazarlama stratejilerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada, kulüplerin pazarlama stratejileri, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılarak incelenmeye çalışılmıştır. Mevcut durum çalışması, 2014-2016 sezonlarında Real Madrid FK'nın ve Fenerbahçe SK'nin, üst düzey pazarlama yöneticileri (n=8, n=7) ile gerçekleştirilmiş olan yarı yapılandırılmış görüşmelere dayanmaktadır. Amaçlı örneklem yöntemi ile alana ilişkin derinlemesine bilgisi ve deneyimi olan, kulüp bünyesinde ortalama 5 yıldır görev almakta olan yöneticiler, araştırma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın güvenilirliğini ve geçerliliğini arttırmak için araştırmacı ve veri çeşitliliği yöntemlerinden yararlanılmıştır. Toplanan veriler doğrultusunda, Real Madrid FK'nin ve Fenerbahçe SK'nin farklı stratejiler geliştirmek için spor takımı ürünleri ve müşteri grupları olmak üzere iki boyut altında çeşitli değerler geliştirdiği ortaya konmuştur. Sonuç olarak, bu araştırma, Real Madrid FK'nin ve Fenerbahçe SK'nin değer yaratma ağının, bu kulüpler tarafından mevcut hangi pazarlama stratejilerinin kullanıldığı, bu pazarlama stratejilerinin hangi temel öğelerinin oluşturduğu ve kulübün diğer kulüpler arasında rekabet avantajı sağlamak için bu stratejileri nasıl yapılandırdıkları konusunda bir anlayış kazandırmaktadır.
dc.description.abstractWithin their dominant positions, Real Madrid Football Club (CF) and Fenerbahçe Sports Club (SC) present valuable examples for understanding the underlying factors of how two clubs differently develop value creating strategies to gain asporting and commercial position in the competitive scope of the football business. This study intends to analyze and compare the marketing strategies of Real Madrid CF & Fenerbahçe SC within the scope of Dolles & Söderman (2013a)'s network of value captures research framework in football business. The current study was based on case study, in which data were collected from the executives of top-management level of Real Madrid CF (n=8) and Fenerbahçe SC through semi-structured interviews during the season of 2014-2016. For data analysis, Atlas.ti V7.0 was used. Triangulation of researchers and multiple sources were used to increase the reliability and validity of the study. Real Madrid CF and Fenerbahçe SC generated variety of value captures divided into two dimensions; team sport and customer grous. It can be concluded that the network of value captures of both club gained an understanding of which marketing strategies currently being used by these clubs, what essential elements of these marketing strategies composed and how the clubs structured these strategies to provide a competitive advantage among other clubsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarketing strategies: Two case studies of Real Madrid football club and Fenerbahçe Sports Club
dc.title.alternativePazarlama stratejileri: Real Madrid futbol kulübü ve Fenerbahçe Spor Kulübü durum çalışması
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-04-01
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.subject.ytmFootball
dc.subject.ytmFootball clubs
dc.subject.ytmFootball teams
dc.subject.ytmFenerbahçe
dc.subject.ytmReal Madrid
dc.identifier.yokid10197652
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid505660
dc.description.pages241
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess