Changes in teachers` practices of building democratic values in preschool settings through pedagogical documentation
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mevcut çalışmanın amacı, Türkiye'deki okul öncesi öğrenme ortamlarındaki, özgürlük, saygı, işbirliği ve güçlendirme değerlerinin pedagojik dokümantasyon aracılığıyla nasıl desteklendiğini araştırmaktır. Bu amaçla mevcut çalışma, devlet ve özel okulda çalışan iki okul öncesi öğretmeni ile yürütülerek, nitel vaka çalışması olrak yapılmıştır. İlk dönem öğretmenlere pedagojik dokümantasyon uygulamaları için müdahale edilmemiştir. Ancak, ikinci dönem, öğretmenler dokümantasyon uygulamalarına dair düzenli olarak geri dönüt ve eğitim almışlardır. Çalışmanın verileri, video-temelli sınıf gözlemleri, görüşmeler, sınıf içi etkinlik fotoğrafları ve alan notları aracılığıyla toplanmıştır. Bu veri toplama araçlarına ek olarak, veri toplanan ortam hakkında inceleme yapmak ve öğretmen profilleri oluşturmak amacıyla veri toplamaya başlamadan önce, Okul Öncesi Öğrenme Ortamları Gözlem Formu uygulanmıştır. Nitel veri analizi için, sürekli-karşılaştırma veri analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışma bulguları, iki öğretmenin öğrenme ortamlarının, özgürlük, saygı, işbirliği ve güçlendirme değerleri açısından pedagojik dokümentasyon aracılığıyla desteklendiğini ortaya çıkarmıştır. Örneğin, öğretmenler küçük grup etkinliklerini daha çok uygulamaya başlamış ve çocukların öğrenme süreçlerini sınıf arkadaşları ile paylaşıp tartışabildikleri gözlenmiştir. Çalışma bulguları öğretmenler, okul ilkeleri, hükümet politikaları ve üniversitelerdeki öğretmen yetiştirme programları açısından önemli uygulamalara sahiptir. The aim of the current study was to investigate how pedagogical documentation implications support values of freedom, respect, collaboration, and empowerment in Turkish early childhood learning environments. To this end, qualitative case study research was conducted with two early childhood teachers from private and public preschool institutions. The data collection period lasted two semesters. In the first semester, the participant teachers did not interfere with their pedagogical documentation implementations. However, in the second semester, they were trained on pedagogical documentation and regularly received feedback. The data were collected through video-based observations, interviews, in-class activity photographs and field notes. In addition to these data collection tools, the Early Childhood Learning Environment Observation Form was applied to investigate and generate a profile for the research contexts prior to the collection of data. For the qualitative data analysis, the constant comparative data analysis method was utilized. The findings of the study revealed that both teachers' learning environments were supported by pedagogical documentation implications in terms of values of freedom, respect, collaboration, and empowerment. For instance, the teacher started to implement small group activities more frequently and provided an environment where children share and discuss their learning process with their peers. The findings of the study have important implications for teachers, school principals, government policies, and teacher education programs in universities.
Collections