The use of multiplayer online computer games in developing efl skills
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mevcut çalışma yabancı dil becerilerinin geliştirilmesi için çok oyunculu çevrimiçi bilgisayar oyunlarının kullanımının sonuçlarını araştırmak için gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla çalışma içerisinde Konya, Türkiye'de üniversite öğrencisi olan 13 İngilizce öğrencisi katılımcıdan nicel ve nitel verinin sırasıyla toplandığı sıralı açıklayıcı karma desen kullanmıştır. Nicel veri katılımcıların çok oyunculu çevrimiçi bilgisayar oyunlarını İngilizce becerilerini geliştirmek amacıyla oynadıkları bir oyun sürecinin öncesinde ve sonrasında iki örnek Cambridge PET sınavı aracılığıyla İngilizce seviyelerinin analiz edilmesi ile toplanmıştır. Nitel veri ise oyun sürecinin sonunda katılımcıların çok oyunculu çevrimiçi bilgisayar oyunlarını İngilizce becerilerini geliştirmek amacıyla oynamaya yönelik düşüncelerini elde etmek üzere yarı- yapılandırılmış bir görüşme aracılığıyla toplanmıştır. Nicel sonuçlar oyun sürecinin hedef dil becerilerinin genel olarak geliştirilmesi ve ayrıca dinleme ve konuşma becerilerinin önemli ölçüde geliştirilmesi ile sonuçlandığını ortaya çıkarmıştır. Diğer yandan, nicel sonuçlar okuma ve yazma testlerinde önemli bir artış olmadığını göstermiştir. Nitel veriler ise katılımcıların oyun sürecine yönelik genel düşünceleri, oyun sürecinde öğretmen yönlendirmesi, oyun sürecinde bir üst limitin kullanılması, hedef dil becerilerinin geliştirilmesi ve ek yorumlar açısından oyun sürecinin faydalarını ve zorlukları ortaya çıkarmıştır. Bulgulara dayalı olarak, çalışma araştırmacılara yönelik kuramsal çıkarımlar ve öğretmenlere yönelik uygulama ağırlıklı çıkarımlar sağlamaktadır. The aim of the present study was to investigate the outcomes of using multiplayeronline computer games for the development of EFL skills. For this purpose, the studyemployed a sequential mixed-methods design in which quantitative and qualitativedata was collected by 13 multiplayer online gamer EFL learners studying at a privateuniversity in Konya, Turkey. The quantitative data was collected through the analysisof the English proficiency levels of the participants before and after a gaming periodin which the participants played multiplayer online computer games to improve theirEFL skills via two sample Cambridge Preliminary English Tests. The qualitative datawas collected by conducting a semi-structured interview with participants to learnabout their opinions towards playing multiplayer online computer games to improveEFL skills. The quantitative findings revealed that the gaming period resulted in asignificant overall development of target language skills and a significant developmentof target language listening and speaking skills. On the other hand, the quantitativefindings did not indicate a significant increase in the reading and writings cores of theparticipants. The qualitative findings uncovered the benefits and challenges of thegaming period in terms of the overall gaming experiences of the participants, teacherguidance during the gaming period, using an upper-limit of playing hours during thegaming period, development of target language skills and additional comments. Basedon the findings, the study provides theoretical implications for researchers andpractical implications for EFL teachers.
Collections