Kur`ân`daki nikâh âyetlerinin Sunnî ve Şia tefsirlerine göre tahlîli en-Nesefî ve et-Tûsî örneği-
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yüksek Lisans akademik çalışmamızın konusu insanlık tarihi kadar eskidir. İlk yaratılanerkek insan Hz. Âdem ve yaratılan ilk kadın Hz. Havva'dır. Allah (c.c.) bu iki farklı cins insanın birarada yaşayabilmesi ve meşru yoldan insan neslinin çoğalması için nikâh akdi ile kurulan birevliliği gerekli kılmıştır. Tüm bu sebepler nikâh konusunu önemli ve dikkat çekici kılmaktadır.Biz de İslam dünyasında var olan Sunnî ve Şia tefsirlerini örnek alarak bu konuya nasılbaktıklarını karşılaştırmak istedik. Sunnî müfessirlerden Ebu'l-Berekât en-Nesefî'nin Medârikü'tTenzîlve Hakâikü't-Te'vîl adlı tefsiri ile Şia müfessirlerinin öncülerinden Ebû Cafer et-Tûsî'nin etTibyânfî Tefsîri'l-Kur'ân adlı tefsirini ele alarak Kur'ân'daki nikâh âyetlerini tefsir ederken ortayaçıkan farklılıkları ve ortak anlayışı ortaya çıkarmaya çalıştık.Akademik çalışmamızı yaparken sadece bu tefsirlere bağlı kalmayarak, Sunnî ve Şiîcamianın diğer tefsirlerinden de örnekler vermeye özen gösterdik. Sunnî camiadan tefsirler seçerkende hem amelî hem de itikadî mezhepleri farklı olan müfessirlerin görüşlerini de yansıtarak tekmezhepli bir çalışma olmaması için gayret göstermeye çalıştık.Nikâh konusunu sadece tefsirlerle açıklamaya çalışmak konuyu eksik bırakır düşüncesi ileŞiî ve Sunnî görüşün fıkıh kitablarını araştırdık. Ayrıca konu ile ilgili akademik açıdan yazılanmakale, yüksek lisans, doktara tezlerini araştırarak ve danışman hocamın tecrübe ve birikimlerindende faydalandık.Anahtar Sözcükler: Nihâh, Talak, Mehir, Mut'a, Şahit The subject of our master's academic work is as old as the history of mankind. The firsthuman being created is Hz. Adam and the first woman created Hz. Havva. Allah (c.c.) stipulated themarriage that we are to be able to live together in these two different breeds and to multiply thelegendary line. All these reasons make the wedding issûre important and remarkable.We wanted to compare how they look at this subject by taking the example of Sunnî andShia exegesis that exist in the Islamic world. Ebu'l-Berekât from the Sunnî scholars deals with theinterpretation of en-Nasafi's Medârikü't-Tenzîl and Hakâikü't-Te'vîl and Ebû Cafer et-Tûsî's tafsirof et-Tibyân fî Tafsîri'l Qur'ân We hoped to uncover the differences and common understandingthat arise when we interpret the verses of the marriage in the Qur'ân.While we did our academic work, we did not only adhere to this exegesis, but also gaveexamples from other interpretations of the Sunni and Shiite camian. When choosing interpretationsfrom the Sunni mosque, we tried to make an effort not to be a single sectarian work reflecting theopinions of the commentators who are different from both the working and the faith groups.We searched the fiqh books of the Shi'i and the Sunnî congregation, thinking that it wouldbe incomplete to try to explain the weddings only with commentaries. We also tried to put theacademic community and the curious people in a better position by exploring the academic writing,articles, masters and doctoral theses related to the subject and taking advantage of the experienceand knowledge of my adviser.Key Words: Marriage, Talak, Mehir, Mut'a, Witness
Collections