Early childhood in-service teachers` playfulness traits and views on playfulness
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin oyunseverlik özellikleri ve oyunseverlikle ilgili görüşlerini açıklamaktır. Öğretmenlerin oyunseverlik ile ilgili düşünceleri ve sınıf içerisindeki oyun davranışları bu çalışmada incelenen başlıklardır. Ayrıca bazı değişkenlerin öğretmenlerin oyunseverlik ve oyunseverliğin alt kategorileri olan, eğlence arayışı, baskılanmamışlık ve kendiliğindenlik gibi bilişsel ögeleri üzerinde etkisi araştırılmıştır. Karma desen yöntemi kullanılan çalışmanın nicel kısmına 485 öğretmen katılırken, nitel kısmına 20 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Çalışmanın ilk kısmında, Shen, Chick ve Zinn tarafından geliştirilen Eğlence Eğilimi Özelliği ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın ikinci kısmında ise öğretmenlerin oyunseverlik ile ilgili görüşleri ile sınıftaki oyun davranışlarını belirleyebilmek için 20 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Nicel verilerin sonuçlarının analizine göre mesleki deneyimin, yaşın, oyun dersi almış olmanın ve sınıftaki çocuk sayısının oyunseverlik üzerinde etkisi bulunmadığı ortaya çıkmıştır. Fakat eğitim altyapısı, gönüllü etkinliklere katılmak, çalışılan okul türü gibi etkenlerin oyunseverliği etkilediği ortaya çıkmıştır. Çalışmanın ikinci kısmında yapılan görüşme sonuçlarına göre, öğretmenler oyunsever kişileri `oyun oynamayı seven kişiler` olduğunu düşündükleri yönde görüş bildirmişlerdir. Ayrıca, öğretmenlerin sınıfta çocukların oyunlarına aktif bir biçimde katıldıkları ve en çok tercih edilen oyun rolünün `oyun arkadaşı` olduğundan bahsetmişlerdir. Son olarak öğretmenler, kişilik özelliklerinin ve artan sorumlulukların oyunseverlik üzerinde azalmaya sebep olduğu yönünde görüşlerini bildirmişlerdir. Bu çalışma okul öncesi öğretmenlerinin oyunseverlik özelliğini etkileyen faktörleri ve öğretmenlerin oyunseverlik ile ilgili görüşlerini bildirmeleri açısından alan yazınına katkı da bulunacaktır. The purpose of the current study is to investigate in-service teachers' playfulness and their beliefs about playfulness. In this frame, the study aims to investigate early childhood educators' thoughts about playfulness and their self-reported play behaviors in the classroom. Additionally, some variables which have a possible effect on teacher's playfulness in terms of fun-seeking motivation, uninhibitedness, and spontaneity components of playfulness was examined in the study. The study was designed as a mixed method design. The quantitative part of the mixed method consisted of 485 in-service teachers with 20 teachers in the qualitative part. The Adult Playfulness Trait Scale was used for the quantitative part. Semi-structured interview participants were selected from among the participants who participated in the quantitative part. Afterward, the qualitative part was conducted to take the teachers view on playfulness in the qualitative part. The results indicated that there was no significant difference between the years of experience, age, number of children in the classroom, attending play course, attending professional development activities about play and playfulness. However, there was a significant difference between educational background, attending volunteer activities and type of school and playfulness. According to the quantitative result of the study, the teachers defined playfulness as `liking play`. The teachers explained their play habits in the classroom. They are active in terms of play in the classroom and the teachers participated in children's play. Thus, co-player is the favorite role among these teachers in activity times. Finally, the teachers explained their view on playfulness. The teachers stated that personality and responsibility negatively affect playfulness. The study result could contribute to the literature in terms of explaining some factors of playfulness and early childhood in-service teachers' views on playfulness.
Collections