Çalışanların örgüt sağlığı algılarının yenilikçi iş davranışlarına etkisi: Öğretmenler üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı, öğretmenlerin örgüt sağlığı algılarının yenilikçi iş davranışlarına ve onun alt boyutlarına olan etkisini ve öğretmenlerin örgüt sağlığı algılarının yenilikçi iş davranışlarına etkisi okul türüne farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Çalışmanın diğer amacı ise,öğretmenlerin örgüt sağlığı algılarının ve yenilikçi iş davranışlarının onların demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmektir.Bu amaçlar doğrultusunda, 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında Samsun ilinin merkez ilçelerinde bulunan ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenlere anketler dağıtılmıştır. Dağıtılan anketlerden toplam 352 geçerli veri elde edilmiştir. Anketin birinci bölümünde katılımcıların demografik özelliklerini ortaya çıkaracak 7 ifade bulunmaktadır. İkinci bölümde Lyden ve Klingele (2000) tarafından geliştirilen 20 ifadelik `Örgüt Sağlığı` ölçeği yer almaktadır. Anketin üçüncü bölümünde ise Janssen (2000) tarafından geliştirilen 9 ifadelik `Innovative Work Behavior (Yenilikçi İş Davranışı)` ölçeği yer almaktadır. Verilerin analizinde SPSS 23.0 programından yararlanılmış ve Bağımsız Örneklem T-testi, One Way Anova, Pearson Korelasyon ve Basit Doğrusal Regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğretmenlerin örgüt sağlığı algılarının yenilikçi iş davranışlarını ve onun alt boyutlarını pozitif ve anlamlı olarak etkilediği bulunmuştur. Ayrıca, öğretmenlerin örgüt sağlığı algılarının yenilikçi iş davranışlarına etkisi devlet okullarına kıyasla özel okullarda biraz daha yüksektir. Öğretmenlerin çeşitli demografik özellikleri ile örgüt sağlığı algıları ve yenilikçi iş davranışları arasındaki farklılıklara baktığımızda, sadece öğretmenlerin meslekteki görev süreleri ile örgüt sağlığı algıları arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Örgüt Sağlığı, Yenilikçilik, Yenilikçi İş Davranışı The purpose of this thesis study is to determine whether the effects of organizational health perceptions of teachers on innovative work behaviors and its sub-dimensions and the effects of organizational health perceptions of teachers on innovative work behaviors vary. The other aim of the study is to determine whether teachers' perceptions of organizational health and innovative work behaviors differ according to their demographic characteristics.For these purposes, in the 2018-2019 academic year, questionnaires were distributed to teachers working in primary, secondary and high schools in central districts of Samsun. A total of 352 valid data were obtained from the distributed questionnaires. In the first part of the questionnaire, 7 questions were asked about the demographic characteristics of the participants. In the second part, 20 `Organizational Health` scale was developed by Lyden and Klingele (2000). In the third part of the questionnaire, there is the `Innovative Work Behavior` scale developed by Janssen (2000). SPSS 23.0 program was used to analyze the data and Independent Sample T-test, One Way Anova, Pearson Correlation and Simple Linear Regression analysis techniques were used.As a result of the research, it was found that the organizational health perceptions of teachers affect the innovative work behaviors and its sub-dimensions positively and significantly. Moreover, the impact of teachers' perceptions of organizational health on innovative work behaviors is slightly higher in private schools than in public schools. When we look at the differences between various demographic characteristics of teachers and organizational health perceptions and innovative work behaviors, only a significant difference was found between teachers' job time and organizational health perceptions.Key Words: Organizational Health, Innovation, Innovative Work Behavior
Collections