The survival of an alternative school in central Turkey: The case of a parent co-op elementary school
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Ankara ilinde, ebeveyn işbirliğinin sahibi olduğu alternatif bir ilkokulunda öğrenme deneyimlerinin nasıl gerçekleştiğini, okulun hangi bileşenlerinin onu alternatif kıldığı, alternatif öğrenme ortamlarının iç paydaşlar tarafından nasıl algılandığını ve alternatif eğitimi uygulamada hangi zorluklar ile yüzleşildiğini araştırmaya odaklanmaktadır. Çalışmanın temel amacı, demokratik ve yenilikçi çocuk merkezli bir okul sisteminin Türkiye bağlamında nasıl işlediğine dair kuram ve pratiği ortaya çıkarmaktır. Bu çalışma için seçilen durum, Anadolu Alternatif İlköğretim Okulu (K-4) olarak adlandırılmış olan Ankara'da bir ebeveyn ilkokuludur. Okulun misyonu, çocukların kendilerini fark etmelerini sağlamak, katılımcı demokrasi ile yönetilmek, ekolojik olarak dengeli olmak ve ticari çıkarlardan uzak durmaktır. Bu çalışma, açıklayıcı nitel tek durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Veriler, dersliklerin ve okulların gözlemlenmesi, öğretmenlerle görüşmeler (N = 9) ve okul yöneticisi ile görüşme ve mevcut belgelerle toplanmıştır. Veriler tümevarım içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir Bulgular, okulu alternatif yapan temel özelliklerini demokratik okul yönetimi, ifade özgürlüğü, topluluk duygusu, çocuk merkezli eğitim ve ekolojik duruş olarak ortaya koymuştur. Bulgular, alternatif eğitimi uygulama zorlukları ile ilgili temaların yansımaları' ebeveynlerin açık olmayan statüleri, karar verme sürecinde fikir birliği ilkesinin getirisi olarak zaman yönetimindeki verimsizlik, disiplin kurmada sorunlar, alternatif okul modeli ve kaynaklarının eksikliği, kısıtlı mali kaynaklar ve ebeveynlerin akademik kaygıları ve bütünsel eğitim ikilemi olarak ortaya çıkmıştır. Sonuçlar, pratik bağlamda ulusal öğretmen eğitimi, alternatif uygulamaların iyileştirilmesi, faydalı alternatif uygulamaların ana eğitime aktarılması, gelecek araştırmalar bağlamında ise etkili alternatif öğretim araştırmaları, ebeveynlerin eğitimde rolü ve kültürel dönüşüm temaları ile tartışılmıştır. This study focuses on exploring how learning experiences are realized at an alternative K-4 school owned by a parent cooperation in Central Turkey, what components of the school makes it alternative, how the alternative learning environment is perceived by the internal stakeholders, and what challenges are faced while implementing alternative education. The study aims to inform theory and practice on how a democratic and innovative child-centered school system operates in the context of Turkey. The case selected for this study is pseudonymized as Anatolia Alternative Elementary School (K-4), a co-op elementary school in Ankara. The school's mission is to enable children to realize themselves, to be governed by participatory democracy, and be ecologically balanced and distant from pursuing commercial interests. The study was designed as an illustrative qualitative single case study. The data were collected through observations and on-site field notes, interviewing the teachers (N=9) and the school administrator, and analyzing emerging documents such as instructional materials, the school mission statement, and protocols. The data were analyzed through inductive content analysis method. The findings reveal that the case is characterized under five major themes including democratic school governance, freedom of expression, sense of community, child-centered education, and ecological stance. Findings provide insightful reflections on the challenges of implementing alternative education: fuzzy status of the parents, inefficiency in time management especially, for seeking consensus on decision-making processes; challenges in establishing discipline, lack of alternative school models and resources in the national context, restricted financial resources, and the dichotomy of parents' academic worries versus holistic education. Several implications were discussed regarding the national teacher education, improvement of alternative practices, transfer of useful alternative practices to mainstream education, future research for effective alternative instruction, parents' role in education, and cultural transformation.
Collections