Yeniden yapılanma (Perestroyka) döneminde ve sonrasında Rusya`da reklam ve dergi reklamlarına yönelik bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada reklam ve reklamcılık kavramları bağlamında Rusya'da reklamın tarihsel gelişimi çerçevesinde Sovyetlerin son yıllarında dergilerde yayımlanan reklamlar ile Sovyetler Birliğinin yıkılmasıyla birlikte dergilerde yayımlanan reklamlar karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Çalışma, Bolşevik Devrimine kadar olan süreci, Bolşevik Devrimi sonrasındaki Sovyetler Birliğindeki süreci ve Sovyetler Birliğinin yıkılışından sonraki süreci kapsamaktadır.İlk bölümde reklam tarihi, reklam tanımı ve reklam mecraları ile ilgili bilgi verilmiştir. İkinci bölümde ise öncelikle genel bir Rusya tarihi verilmiş olup, ardından reklamın Rusya'da gelişim aşamaları ele alınarak Yeniden Yapılanma (Perestroyka) ve sonrasında Rusya'da reklamın ve reklamcılığın ne gibi süreçlerden geçtiği incelenmiştir. Bu çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. İncelemeye konu olan dergilerde yer alan reklamlara ait veriler oluşturulan kodlama cetveli ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS Statistics 22 programında değerlendirilmiş, veriler frekans analizi ve ki – kare testi ile çözümlenmiştir. Bu çalışma ile Sovyetlerin son yıllarında yaşanan sosyal, siyasi, iktisadi gelişmelerin ve Sovyetler Birliğinin yıkılmasını takip eden yıllarda meydana gelen toplumsal dinamiklerdeki değişimlerin reklamcılık, dergi reklamcılığı gibi alanlara olan etkisi araştırılmıştır. Araştırma sonucunda, Sovyetler Döneminde dergilerde yer alan reklamlar ile Sovyetler Sonrasında dergilerde yer alan reklamların ülkede yaşanan ekonomik, siyasi dönüşümden etkilendikleri gözlenmiştir. In this study, in the context of the concepts of advertising and advertising, the ads published in magazines in the last years of the Soviets in the framework of the historical development of advertising in Russia and the ads published in magazines with the collapse of the Soviet Union were examined. The study covers the process until the Bolshevik Revolution, the process in the Soviet Union after the Bolshevik Revolution, and the process after the collapse of the Soviet Union.In the first part, information about the date of advertising, the definition of advertising and advertising channels is given. In the second part, a general history of Russia is given first, and then, the development stages of the advertisement in Russia are analyzed, and then the processes of restructuring (Perestroika) and then what kind of advertising and advertising went through in Russia are examined.In this study, content analysis method was used. The data of the advertisements in the journals subject to review were collected with the coding table created. The data obtained were evaluated in the SPSS Statistics 22 program and the data were analyzed by frequency analysis and chi - square test. With this study, the effects of social, political and economic developments in the last years of the Soviets and the changes in the social dynamics that occurred in the years following the collapse of the Soviet Union on the fields of advertising and magazine advertising were investigated.As a result of the research, it was observed that the ads in the magazines in the Soviet period and the ads in the post-Soviet magazines were affected by the economic and political transformation in the country.
Collections