Kıraat ve tefsir boyutuyla vasl ve vakf kuralları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kur'ân-ı Kerîm, son din olan İslâm'ın kendisinden sonra bir daha kitap inmeyecek olan evrensel bir metnidir. Bunun hükümleri kıyamete kadar her dönemin toplumlarına yeni nâzil olmuş gibi hitap edecektir. Allah (c.c), bu kitabı Hz. Peygamber'e (a.s) nâzil ederek onu bu şerefli vazife ile müşerref kılmıştır. Allah (c.c), vahyini Hz. Peygamber'e (a.s) mana ve lafız bütünlüğü içerisinde nâzil etmiştir.Hz. Peygamber (a.s), onu kendisine nâzil olduğu şekli ile ve hükümlerini bizatihi yaşantısına yansıtarak ashâbına öğretmiştir. Mütevâtir bir yol ile günümüze kadar gelen Kur'ân-ı Kerîm, Hz. Peygamber'de (a.s) tecessüm etmiştir. Nitekim Hz. Peygamber'in (a.s) ahlâkının Kur'ân-ı Kerîm olduğu ifade edilmiştir. Onu okumanın maksadı Allah'ın (c.c) onda murad ettiğini anlamak, tefekkür etmek ve hayata yansıtmaktır. Bunu sağlayabilmek için ise onun nasıl okunduğunu bilmek gerekmektedir. Kur'ân-ı Kerîm'in tane tane, hakkının verilerek okunması buyurulmuştur.Kur'ân-ı Kerîm'in doğru okunması, tilâvet esnasında mananın doğru anlaşılması, mana ve lafız bütünlüğünün sağlanması ve korunması için nerede ne şekilde durulacağını, durduktan sonra nereden ne şekilde başlanacağını ve âyetler yahut kelimeler arasında geçişlerin nasıl olacağını bilmek gerekmektedir. Bunu, bir kıraat ilmi olan vakf ve ibtidâ ilmi sağlamaktadır.Öteden beri kıraat sahasında çalışmış olan âlimlerin bu husustaki görüşlerini aktarmak, kıraat farklılıklarının hem vasl ve vakf üzerinde nasıl bir etki oluşturduğunu hem de bu etki bağlamında tefsirlere nasıl yansıdığını görmek için bu tezde vasl ve vakf hususu ele alındı. Evvelâ vasl ve vakfın etimolojik yapısı, hüküm ve kuralları, bu ilim ile ilgili eser telif eden; İbnü'l-Enbârî, ed-Dânî, Secâvendî, Uşmûnî ve Nehhâs'ın eserlerindeki vakf taksimleri, ardından da vasl ve vakfın anlam üzerindeki etkisi Âl-i İmrân, Nisâ, Mâide, En'âm, A'râf ve Yûnus sûreleri kapsamında ele alındı.Anahtar Kelimeler: Kur'ân, Kıraat, Vasl, Vakf, Tilâvet The Qur'an is a universal text that will never come down after Islam, the last religion. The provisions of this will address to the societies of each period as if it revealed just until the end of the world. . Allah, honored the Prophet with this honorable duty that revealing to him this book. Allah revealed his revelation to the. Prophet in the integrity of the meaning and word.The Prophet has taught the Qur'an to his companions reflecting its provisions to the personal life with the form that it is revealed to him. The Holy Qur'an, that has been reached until today by a trustworthy road, is embodied in the Prophet. It was stated that the morality of the Prophet was the Qur'an. The purpose of reading it, is to understand, contemplate and reflect on life that Allah is intended in it. In order to achieve this, it is necessary to know how the Qur'an is recited. It was commanded to read the Qur'an by grainy and sustaining.It is necessary to know where and how to stop the Quran, to read the Quran correctly, to understand the meaning of during the recitation, to ensure and maintain the integrity of the meaning and the word, to know where and how to begin after the stop, and how to passing between verses or words. This is provided by the science of vaqf and ibtidâ that a recitation science.In this thesis, the issue of vasl and vaqf was dealt with in order to convey the views of scholars who have worked in the field of recitation all along and to see how the differences of recitation have an effect on both vasl and vaqf, and in this context how they are reflected in exegesis. Firstly, it was discussed that the etymological structure, provisions and rules of vasl and vaqf; the divisions of vaqf in the works of Enbari, Dani, Secavendi, Ushmuni and Nehhas who the authors of the work related to this science and then the effect of vasl and vaqf on meaning within the scope of the suras of Al-i Imran, Nisa, Maide, En'am, A'raf and Yunus.Key Words: Qur'an, recitation, vasl, vaqf, chant
Collections