Ortaöğretim öğrencilerinde spor ürünlerinde marka algısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı: ortaöğretim seviyesindeki kız ve erkek öğrencilerin spor ürünlerinde marka tercihinde etkili olan unsurların ortaya çıkarılması ve karşılaştırılmasıdır.Materyal ve Metot: Araştırma etik kurul başvurusun da 110 kız 110 erkek öğrenci üzerin de planlanmış anket sonuçlarının güvenilir olması için anket sayısı 125 kız 125 erkek öğrenciye uygulanmıştır. Ankete katılan 250 öğrenciden 13 öğrenci kişisel bilgilerini belirtmediği için değerlendirme dışı bırakılmıştır. 237 tanesi cevaplama yapmıştır. Deneklerin 55 tanesi spor malzemelerinde markayı benimsemedikleri için 89 kız 93 erkek olmak üzere182 öğrenci değerlendirmeye alınmıştır. Öğrenciler basit tesadüfi örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Marka tercihlerini belirlemek için (Tozoğlu, 2009) tarafından geliştirilen spor ürünlerinde marka tercihi ile ilgili 5'li Likert Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi SPSS 22 İstatistik Paket Programı kullanılarak yapılmıştır. Grupların yüzdeliklerini bulmak için frekans dağılımı, verilerin değişkenlere göre normal dağılıp dağılmadığı Kolmogorov-Smirnov Testi ile belirlenmiştir.Bulgular: Kız ve erkek öğrencilerin marka tercihlerinde anlamlı bir farklılık yoktur. Ancak markayı statü göstergesi olarak gördükleri için marka ürünleri tercih ettikleri tespit edilmiştir. Markayı statü göstergesi için önemli görenler ürün fiyatına da dikkat etmişlerdir.Sonuç: Kız ve erkek öğrencilerin sosyal statü açısından markaya bağımlı oldukları tespit edilmiştir. Markaya olan talebin yerli işletmelerin pazara hâkim olabilmeleri için pazarın talebine uygun ürün üretmeleri gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Ortaöğretim Öğrencisi; Spor Ürünleri; Marka Algısı Amaç: Bu araştırmanın amacı: ortaöğretim seviyesindeki kız ve erkek öğrencilerin spor ürünlerinde marka tercihinde etkili olan unsurların ortaya çıkarılması ve karşılaştırılmasıdır.Materyal ve Metot: Araştırma etik kurul başvurusun da 110 kız 110 erkek öğrenci üzerin de planlanmış anket sonuçlarının güvenilir olması için anket sayısı 125 kız 125 erkek öğrenciye uygulanmıştır. Ankete katılan 250 öğrenciden 13 öğrenci kişisel bilgilerini belirtmediği için değerlendirme dışı bırakılmıştır. 237 tanesi cevaplama yapmıştır. Deneklerin 55 tanesi spor malzemelerinde markayı benimsemedikleri için 89 kız 93 erkek olmak üzere182 öğrenci değerlendirmeye alınmıştır. Öğrenciler basit tesadüfi örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Marka tercihlerini belirlemek için (Tozoğlu, 2009) tarafından geliştirilen spor ürünlerinde marka tercihi ile ilgili 5'li Likert Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi SPSS 22 İstatistik Paket Programı kullanılarak yapılmıştır. Grupların yüzdeliklerini bulmak için frekans dağılımı, verilerin değişkenlere göre normal dağılıp dağılmadığı Kolmogorov-Smirnov Testi ile belirlenmiştir.Bulgular: Kız ve erkek öğrencilerin marka tercihlerinde anlamlı bir farklılık yoktur. Ancak markayı statü göstergesi olarak gördükleri için marka ürünleri tercih ettikleri tespit edilmiştir. Markayı statü göstergesi için önemli görenler ürün fiyatına da dikkat etmişlerdir.Sonuç: Kız ve erkek öğrencilerin sosyal statü açısından markaya bağımlı oldukları tespit edilmiştir. Markaya olan talebin yerli işletmelerin pazara hâkim olabilmeleri için pazarın talebine uygun ürün üretmeleri gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Ortaöğretim Öğrencisi; Spor Ürünleri; Marka Algısı
Collections