Show simple item record

dc.contributor.advisorEmirzeoğlu, Mehmet
dc.contributor.authorTanriverdi, Fuat Naci
dc.date.accessioned2021-05-08T10:58:48Z
dc.date.available2021-05-08T10:58:48Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-08-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/677699
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı: ortaöğretim seviyesindeki kız ve erkek öğrencilerin spor ürünlerinde marka tercihinde etkili olan unsurların ortaya çıkarılması ve karşılaştırılmasıdır.Materyal ve Metot: Araştırma etik kurul başvurusun da 110 kız 110 erkek öğrenci üzerin de planlanmış anket sonuçlarının güvenilir olması için anket sayısı 125 kız 125 erkek öğrenciye uygulanmıştır. Ankete katılan 250 öğrenciden 13 öğrenci kişisel bilgilerini belirtmediği için değerlendirme dışı bırakılmıştır. 237 tanesi cevaplama yapmıştır. Deneklerin 55 tanesi spor malzemelerinde markayı benimsemedikleri için 89 kız 93 erkek olmak üzere182 öğrenci değerlendirmeye alınmıştır. Öğrenciler basit tesadüfi örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Marka tercihlerini belirlemek için (Tozoğlu, 2009) tarafından geliştirilen spor ürünlerinde marka tercihi ile ilgili 5'li Likert Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi SPSS 22 İstatistik Paket Programı kullanılarak yapılmıştır. Grupların yüzdeliklerini bulmak için frekans dağılımı, verilerin değişkenlere göre normal dağılıp dağılmadığı Kolmogorov-Smirnov Testi ile belirlenmiştir.Bulgular: Kız ve erkek öğrencilerin marka tercihlerinde anlamlı bir farklılık yoktur. Ancak markayı statü göstergesi olarak gördükleri için marka ürünleri tercih ettikleri tespit edilmiştir. Markayı statü göstergesi için önemli görenler ürün fiyatına da dikkat etmişlerdir.Sonuç: Kız ve erkek öğrencilerin sosyal statü açısından markaya bağımlı oldukları tespit edilmiştir. Markaya olan talebin yerli işletmelerin pazara hâkim olabilmeleri için pazarın talebine uygun ürün üretmeleri gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Ortaöğretim Öğrencisi; Spor Ürünleri; Marka Algısı
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı: ortaöğretim seviyesindeki kız ve erkek öğrencilerin spor ürünlerinde marka tercihinde etkili olan unsurların ortaya çıkarılması ve karşılaştırılmasıdır.Materyal ve Metot: Araştırma etik kurul başvurusun da 110 kız 110 erkek öğrenci üzerin de planlanmış anket sonuçlarının güvenilir olması için anket sayısı 125 kız 125 erkek öğrenciye uygulanmıştır. Ankete katılan 250 öğrenciden 13 öğrenci kişisel bilgilerini belirtmediği için değerlendirme dışı bırakılmıştır. 237 tanesi cevaplama yapmıştır. Deneklerin 55 tanesi spor malzemelerinde markayı benimsemedikleri için 89 kız 93 erkek olmak üzere182 öğrenci değerlendirmeye alınmıştır. Öğrenciler basit tesadüfi örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Marka tercihlerini belirlemek için (Tozoğlu, 2009) tarafından geliştirilen spor ürünlerinde marka tercihi ile ilgili 5'li Likert Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi SPSS 22 İstatistik Paket Programı kullanılarak yapılmıştır. Grupların yüzdeliklerini bulmak için frekans dağılımı, verilerin değişkenlere göre normal dağılıp dağılmadığı Kolmogorov-Smirnov Testi ile belirlenmiştir.Bulgular: Kız ve erkek öğrencilerin marka tercihlerinde anlamlı bir farklılık yoktur. Ancak markayı statü göstergesi olarak gördükleri için marka ürünleri tercih ettikleri tespit edilmiştir. Markayı statü göstergesi için önemli görenler ürün fiyatına da dikkat etmişlerdir.Sonuç: Kız ve erkek öğrencilerin sosyal statü açısından markaya bağımlı oldukları tespit edilmiştir. Markaya olan talebin yerli işletmelerin pazara hâkim olabilmeleri için pazarın talebine uygun ürün üretmeleri gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Ortaöğretim Öğrencisi; Spor Ürünleri; Marka Algısıen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinde spor ürünlerinde marka algısı
dc.title.alternativeComparative evaluation between brand perception study in sports products in high school students between girls and men students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-02
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education students
dc.subject.ytmSport materials
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmPerception
dc.identifier.yokid10222197
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid532164
dc.description.pages61
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess