Azerbaycan ve Rusya`da lisans düzeyinde sanat eğitimi modelleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Lisans düzeyinde, sanat eğitimi veren kurumların uygulamakta olduğu farklı eğitim modelleri bulunmaktadır. Sanat eğitiminde, öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal alanlarda gelişmelerinin ve sanatsal ifade yeterliliklerinin desteklenmesi için farklı sanat eğitimi modellerinin kullanılması kişisel gelişim açısından önemlidir. Öğrencilerin, sanatsal becerilerinin yanında sosyal becerilerini geliştirmeleri, içsel güdülerine cevap verebilmeleri ve sanatı sevmeleri verilecek eğitim modeliyle doğrudan ilgilidir denilebilir. Azerbaycan ve Rusya'da lisans düzeyinde verilen sanat eğitimi modelleri incelendiğinde, öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal alanlarda gelişimlerini sağlayan ve sanatı sevdiren uygulamalar olduğu görülmüştür. Bu araştırmada, Rusya ve Azerbaycan'daki lisans düzeyinde öğretmen ve sanatçı yetiştiren Resim Akademilerinin, sanat eğitimi modellerinin karşılaştırılması yapılmıştır.Araştırma kapsamında, sanat eğitimi modellerinin karşılaştırılması yapılırken bu iki ülkedeki kurumlarda görev yapan akademisyenlerle görüşmeler yapılmış, gerekli literatür taramaları yapılmıştır. Akademik Sanat ve Eğitim durumunun sergileyeceği, tüm olanakların değerlendirilmesi ile sanatın eğitimsel fonksiyonu belirtilmeye çalışılmıştır. `Azerbaycan ve Rusya'da Lisans Düzeyinde Sanat Eğitimi Modelleri` başlıklı bu çalışmada yukarıdaki gerekçelerle alakalı Akademik Sanat ve eğitim paradigmalarının oluşum dinamikleri arasındaki ilişkileri, fbenzerlik ve arklılıkları göstermek amaçlamıştır. There are different training models that are applied by institutions providing art education at undergraduate level. In art education, it is important to use different art education models to support the development of learners' cognitive and affective areas and their artistic expression competences. It is directly related to the educational model in which the students improve their social craft beside their artistic ability, they can respond to their inner beliefs and their artistic love. When the art education models given at the undergraduate level in Russia and Azerbaijan are examined, it has been seen that the students are developing in the cognitive and affective fields and the arts are liking applications. In this research, comparison of the art education models of the Picture Academies, which educated teachers and artists at the undergraduate level in Azerbaijan and Russia, has been made. Evaluations have been made by comparing the picture academies that educated teachers and artists at the undergraduate level in Russia and Azerbaijan.In the context of the research, the researchers have been interviewed with the academicians who worked in the institutions that of the two countries, and the necessary literature researches and scientific research methods have been applied. It is possible that artistic educational directions can be created by assessing all the possibilities that academic arts and education can exhibit. In my study aimed `Art and Education Models at the undergraduate level in Azerbaijan and Russia `, I intend to investigate the direction of Academic Arts Education in a consistent way, considering the relationship and differences between the academic realities and the educational dynamics of the educational paradigms and professions related to the above facts.
Collections