Fen bilgisi ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sürdürülebilir kalkınma farkındalıklarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dallarında öğrenim gören öğretmen adaylarının, ?Sürdürülebilir Kalkınma? ile ilgili farkındalığını belirlemektir. Çalışma Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dallarında gerçekleştirilmiştir. Anabilim Dalları seçilirken aynı yaş grubuna hitap etmelerine özen gösterilmiştir. Çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen ?Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıklarını Belirleme Anketi? kullanılmıştır. Ankette 5'li likert ölçeği kullanılmış ve soru madde sayısı 21 olarak belirlenmiştir. Veriler SPSS 16.0 paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Analiz yaparken t-testi ve tek yönlü varyans analiz (ANOVA) yöntemleri tercih edilmiştir.Analiz sonucunda, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dallarında öğrenim gören öğretmen adaylarının sürdürülebilir kalkınmanın genel ve boyutlar açısından farkındalıklarının, oldukça farkında yönünde ağırlık kazandığı görülmektedir. Ayrıca öğretmen adaylarının okuduğu bölüm değişkenine göre yapılan incelemede sürdürülebilir kalkınmanın sosyal boyutunda, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği öğretmen adayları yönünde istatistiksel olarak anlamlı fark çıkmıştır. Anne meslek değişkenine göre yapılan değerlendirmede ise genel olarak sürdürülebilir kalkınma farkındalıklarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark görülmüştür.Sürdürülebilir kalkınmanın sosyal, ekonomi ve çevresel olmak üzere üç boyutu üzerine yapılan genel farkındalık belirlenmesinde öğretmen adaylarının en iyi sosyal boyut açısından farkında oldukları, sırasıyla çevresel boyut ve ekonomik boyutun geldiği araştırmada ulaşılan başka bir sonuç olmaktadır. The purpose of this study was to determine the awareness of science and social prospective teachers on ?sustainable development? . This study has been carried out at 19 Mayıs University, Faculty of Education, Department of Primary Education, Science and Social Science Education. While choosing the major, special care has been attached to the point that these fields appeal to the same age groups. In this study a survey of determining sustainable development awareness developed by the researcher has been used. In the survey a scale of 5 likert has been used and the number of questions has been determined as 21. Output has been evaluated through spss 16.0 program pack. While analizing t-test and anova methods have been applied.According to the analysis it is evident that the candidate teachers studying Science and Social Science Education have a result of ?quite aware? in terms of an awareness concerning sustainable development?s general points and dimensions. Moreover, prospective teachers? social awareness regarding their department was analysed and difference were observed in favour of social science teachers. When the prospective teachers? awareness regarding their mothers? working status was analysed, significant differences were observed in favour of prospective teachers.In the overall determination of sustainable development regarding social, economic and environmental aspects, it was observed that prospective teachers? awareness level was the highest in terms of social aspects followed by environment and economic aspects respectively.
Collections