Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyükahıska, Dilek
dc.contributor.authorYaman, İsmail
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:49Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:49Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/674058
dc.description.abstractOndokuz Mayıs Üniversitesi, İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı'nda gerçekleştirilen bu çalışma okuduğunu anlama becerisinde bilişsel ve telafi edici strateji öğretiminin öğrenci başarısı bakımından istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluşturup oluşturmadığını ortaya koymayı amaçlamıştır. Çalışma İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı'nda okuyan 60 birinci sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. 30 öğrenci deney grubunda yer alırken, diğer 30 öğrenci kontrol grubuna dâhil edilmiştir. Okuduğunu anlama becerisi üzerine strateji temelli bir eğitim alan deney grubunun aksine kontrol grubunun aldığı okuma dersleri dil öğrenme stratejilerini kapsamayan geleneksel bir yaklaşımla verilmiştir. Öğrencilerin son test sonuçlarının istatistiksel analizi sonucu elde edilen bulgular deney ve kontrol gruplarının son test sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığını göstermektedir. Ancak deney grubunda yer alan öğrencilerin ön test ve son test sonuçları bağımsız olarak incelendiğinde istatistiksel olarak anlamlı bir ilerlemenin sağlandığı görülmektedir. Diğer yandan, kontrol grubunda yer alan öğrencilerin ön ve son test sonuçlarının analizi istatistiksel olarak anlamlı bir fark ortaya koymamıştır. Bu bulgular ışığında, dil öğrenme stratejileri kullanımının dil becerilerinin geliştirilmesi açısından katkı sağlayabileceği sonucuna varılmıştır ve bu çalışmanın bağlamı ve kapsamı göz önüne alınarak gelecek çalışmalar için bazı öneriler sunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Strateji, dil öğrenimi, okuduğunu anlama, öğrenen özerkliği
dc.description.abstractThis study, which was conducted in the Program of English Language Teaching at Ondokuz Mayıs University, aimed to show whether teaching cognitive and compensation strategies for reading comprehension skill makes a statistically significant difference in student performances. The subjects of the study were 60 first-year students attending the ELT program. 30 students were assigned to the experimental group while the other 30 students were included in the control group. Unlike the experimental group that received a strategy-based instruction for reading comprehension, the control group received reading lessons that were delivered with a traditional approach without any special emphasis on language learning strategies. The findings obtained through the statistical analysis of the pre-test and post-test scores of the students suggest that there is not a statistically significant difference between the post-test performances of the experimental and control groups. However, the independent analysis of the pre and post-test scores of the students included in the experimental group shows a statistically significant progress. On the other hand, the analysis of the pre and post-test scores of the students included in the control group shows no statistically significant difference. In the light of these findings, it was concluded that using language learning strategies could be of a contributing effect for enhancing language skills; and taking the context and scope of this study into consideration, some suggestions are presented for future studies.Keywords: Strategy, language learning, reading comprehension, learner autonomyen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe efficacy level of using cognitive and compensation strategies for reading comprehension skill
dc.title.alternativeOkuduğunu anlama becerisinde bilişsel ve telafi edici strateji kullanımının etkililik derecesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmCognitive strategy instruction
dc.subject.ytmLearner autonomy
dc.identifier.yokid400113
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid300488
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess