Anna Nikolayevna Yesipova`nın sanatsal formasyonu ve piyano öğretim yöntemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Anna Nikolayevna Yesipova'nın (1851-1914), sanatsal formasyonu ve piyano öğretim yöntemi incelenmiştir.Araştırmada öncelikli olarak Anna Yesipova'nın çocukluğunun, okul hayatının, sanatsal kişiliğinin nasıl ve kimin etkisi altında oluştuğu, sanatsal açıdan büyümesi ve gelişmesinde hangi etkenlerin rol oynadığını ele alınmıştır.Araştırmanın devamında Yesipova'nın yaşadığı dönemin kaçınılmaz gerçeklerinden biri olan; yurt dışındaki dinleyicilerin güvenini kazanma gerekliliğinden kaynaklanan yurt dışındaki hayatı ve konser faaliyetleri üzerinde durulmuştur. Bundan sonra Yesipova'nın hayatındaki Petersburg dönemi ve o dönemde yaşadıkları, özellikle Petersburg konserleri ve konservatuar çalışmaları aydınlatılmıştır.Araştırmanın bir sonraki bölümde Anna Yesipova'nın piyano öğretim yöntemleri ve pedagojik prensipleri incelenmiş, Yesipova pedagojisinin kapsamlı bir analizi yapılmıştır. Onun uyguladığı metodun teorik ve pratik yönleri, pedagojik görüşleri ortaya konulmuştur. Yayınlanmamış eseri olan ?Yesipova'nın Piyano Okulu?, inceleme ve araştırmayla gün yüzüne çıkarılarak önemli bilgilere ulaşılmıştır. Ayrıca, Yesipova'nın metodunun daha iyi anlaşılabilmesi için piyano nota örnekleri de verilmiştir. Araştırmanın sonuna Yesipova'nın öğrencilerinin tam listesi ve anıları eklenmiştir.Yesipova'nın icracılık tecrübesi, uzun yıllar boyunca eğitimbilimsel alanda etkili ilke, metot ve formların birleştirilmesine, bunun sonucu olarak da yetenekli piyanist ve eğitimcilerin yetişmesine imkân sağlamıştır. Bu sebeple Yesipova'nın pedagojik başarıları, metot yöntemi, çalışma tarzı ve tavsiyelerinin etkin bir biçimde çözümlenmesi müzik eğitim sürecinin teorik ve uygulamalı hususlarının geliştirilmesine katkı sağlayacaktır.Anahtar Sözcükler: Anna Yesipova'nın piyano pedagojisi, Petersburg konservatuarı, Anna Yesipova'nın piyano metodu. This is a study of Anna Nikolayevna Yesipova?s creative ability and her piano pedagogical method. In the study, initially, Anna Yesipova?s childhood, school life, and the factors that had a role in the formation of her artistic life are discussed.Later in the study, the necessity to gain the confidence of listeners abroad, her life abroad and concerts are discussed. Then, Yesipova?s life in Petersburg, especially her concerts in Petersburg and studies in the conservatoire are among the topics discussed.In the next part, Anna Yesipova?s pedagogical principles and methods are studied and her pedagogy is analyzed comprehensively. The practical and theoretical aspects of her method and her pedagogical ideas are emphasized. Her unpublished work, Yesipova?s school of Piano, discovered through a careful search, has helped reach some important information. In addition, some examples of piano notes are given. At the end of the study is attached a complete list of her students and memories.Yesipova?s execution in the field of education that combined principles, methods, and forms has provided skilful pianists and educators with opportunities to flourish.The analysis of Yesipova?s methods, system, way of study and recommendations has contributed to the improvement of theories and practice in the course of music education.Key Words: Yesipova?s pedagogy of piano, Petersburg Conservatoire, Anna Yesipova?s piano method
Collections