Show simple item record

dc.contributor.advisorGüdek, Bahar
dc.contributor.authorÖziskender, Gülin
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:48Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:48Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/674052
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Orff yaklaşımı ile yapılan okulöncesi müzik eğitiminin öğrencilerin sosyal becerilerinin gelişimine etkilerinin incelenmesidir. Çalışma, Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün vermiş olduğu izinle gerçekleşmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu, 2009-2010 eğitim öğretim yılında Samsun ili, Canik Yavuz Selim Yatılı İlköğretim Bölge Okulu, okul öncesi 6 yaş grubu öğrencileri arasından deney ve kontrol grupları için rastgele seçilen 40 kişi oluşturmuştur.Verilerin istatistiksel analizi; SPSS paket programı kullanılarak, ?Bağımsız örneklemler t-testi?, ? Wilcoxon İşaretli Sıra Sayılar Testi?, ?Mann Whitney U Testi? kullanılarak gerçekleştirilmiştir.Araştırmada Avcıoğlu (2005) tarafından hazırlanıp geliştirilen `Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (4-6 yaş)'ın ?Kişiler Arası İletişim Becerileri, Kızgınlık Davranışını Kontrol Etme ve Değişikliklere Uyum Sağlama Becerileri, Akran Baskısı ile Başa Çıkma Becerileri, Sözel Açıklama Becerileri, Kendini Kontrol Etme Becerileri, Hedef Belirleme Becerileri, Dinleme Becerileri, Görevleri Tamamlama Becerileri, Sonuçları Kabul Etme Becerileri? başlıkları altındaki dokuz alt ölçeği alınarak, 40 öğrencinin her biri için müzik eğitimi öncesi ve sonrasında çocukların okul öncesi öğretmenleri tarafından doldurulmuştur.Uygulanan ön test aşamasından sonra deney grubu öğrencileri ile 10 hafta boyunca; Pazartesi ve Çarşamba günleri 60'ar dakika, Orff Schulwerk yaklaşımı ile okul öncesi müzik, hareket ve dans eğitimi verilmiştir. 23 Nisan Bayramı Kutlamaları ve Sınıfın Sene Sonu Gösterisi olarak iki konserde çalışmalarını sahnede sergilemişlerdir. Kontrol grubunu oluşturan öğrencilere müzik, hareket ve dans eğitimi verilmemiş, bu öğrenciler okuldaki genel eğitimlerine devam etmişlerdir.Tüm çalışmaların sonunda, deney-kontrol grupları için son testler uygulanmıştır.Elde edilen verilerin işlenmesi sonucunda; Orff Schulwerk yaklaşımı ile verilen okul öncesi müzik eğitiminin, bu eğitimin verilmediği okul öncesi 6 yaş grubu çocuklara göre ?Kişiler Arası İletişim, Kızgınlık Davranışlarını Kontrol Etme ve Değişikliklere Uyum Sağlama, Sözel Açıklama, Amaç Oluşturma, Görevleri Tamamlama Becerileri? sosyal becerilerinin daha fazla geliştikleri saptanmış ve elde edilen sonuçlara dayanarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Orff-Schulwerk, Okulöncesi, Temel Müzik Eğitimi, Elementer Müzik ve Hareket Eğitimi, Sosyal Beceri.
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate the influences of Orff preschool music education approach on the improvement of social skills of students. The research was done by the permission of Samsun Province National Education Directorate.40 students which were selected randomly as control and experiment groups from Canik Yavuz Selim Regional Primary Boarding School in the academic year of 2009-2010 made up the search group of this study.The statistical analysis of the gained data was conducted by using: SPSS programme which was used in ?Independent-Samples t Test?, ?Mann Whitney U Test? and ?Wilcoxon Signed Rank Test?.The evaluation of Social Skills (Between the Ages Of 4-6) was used to collect data which was prepared and improved by Avcıoğu (2005). The sub-tests of the evaluation are ?The Skills Of Communication Among People, The Skills Of Anger Management and Adaption To The Changes, The Skills of Management of Coequals? Pressure, The Skills Of Oral Expressions, The Skills of Self Control, The Skills Of Creating A Target, Listenning Skills, The Skills Of Finishing The Projects?. The evaluations are applied by the preschool teachers of 40 students before and after the Orff Schulwerk Preschool Music Education Approach.After the pre-test process, elementary music, movement and dance education based on the Orff Schulwerk Preschool Music Education Approach was applied for 60 minutes, on each Monday and Wednesdays for 10 weeks to the experiment group. The experiment group showed their performance on the 23 of April Children?s Festival and at the end of the term on the stage. The elementary music movement and dance education based on the Orff Schulwerk Preschool Music Education Approach was not applied to the control group, they continued their usual courses. After all music lessons, post-tests were applied for the experiment and control group by their own teachers.Analizing the datum; it was observed that the children which were given the Orff Schulwerk preschool music education approach had improved their ?The Skill of Communication Among People, The Skill of Anger Management and Adaption To The Changes, The Skill of Oral Expressions, Creating A Target, The Skill of Finishing The Projects? comparing to the children that didn?t take the Orff Schulwerk preschool music education approach. Suggestions were given according to the results.Keywords: Orff-Schulwerk, Pre-school, Elemanter Music and Movement Education, Social Skills, Basic Music Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleOrff yaklaşımı ile yapılan okulöncesi müzik eğitiminin öğrencilerin sosyal becerilerinin gelişimine etkileri
dc.title.alternativeThe influences of Orff preschool music education approach on the improvement of social skills of students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOrff method
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmSocial skill
dc.subject.ytmSocial skills training
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid409317
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid300479
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess