Duygu odaklı terapiye dayalı duygusal farkındalık eğitiminin genç yetişkinlerin iyimserlik düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Duygu Odaklı Terapiye dayalı olarak hazırlanan duygusal farkındalık eğitiminin genç yetişkinlerin iyimserlik düzeylerine etkisini incelemektir.Araştırmanın deney ve kontrol grubu toplam 24 genç yetişkinden oluşmaktadır. Araştırmada genç yetişkinlerin İyimserlik düzeylerini belirlemek amacıyla ?İyimserlik Ölçeği? kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına bu ölçek ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Deney grubu ile 10 hafta boyunca Duygu Odaklı Terapi ilke ve teknikleri doğrultusunda oluşturulmuş bir dizi etkinlik uygulanmıştır. Oturumlar yaklaşık olarak 90-120 dakika sürmüştür. Kontrol grubu ile hiçbir çalışma yapılmamıştır. Oturumların sonunda deney ve kontrol gruplarına uygulanan İyimserlik Ölçeği ön-test ve son-test puanları arasında fark olup olmadığını belirlemek için Mann Whitney U-Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır.İstatistiksel analizler sonunda Duygusal Farkındalık Eğitiminin, genç yetişkinlerin iyimserlik düzeyi üzerinde anlamlı bir fark oluşturduğu görülmüştür. Bu bulguya göre Duygu Odaklı Terapiye dayalı olarak geliştirilen Duygusal Farkındalık Eğitim programının genç yetişkinlerin iyimserlik düzeyini yükselttiği sonucuna varılmıştır.Elde edilen bulgular literatür ışığında yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur. The aim of this research was to study the effects of Emotional Awareness Training Program based on Emotion-Focused Therapy on the optimism levels of young adults.The experiment group and control group of this research consist of 24 young adults. In the study, ?Optimism Scale? was used in order to determine the optimism levels of the young adults. Both the experiment and control groups were given the scale as pretest and posttest. A set of activities generated by the principles and techniques of Emotion-Focused Therapy were applied to the experiment group for ten weeks.The sessions lasted approximately 90-120 minutes.There hasn?t been done any studies with the control group. Mann-Whitney U Test and Wilcoxon Signed Ranks Test were used to find out if there were any differences between Optimism Scale pretest and posttest scores which were applied to the experiment and control groups at the end of the sessions.At the end of the statistical analysis, it was observed that Emotional Awareness Training created a significant difference on young adults' levels of optimism. According to this finding , it has been concluded that Emotional Awareness Training Program based on Emotion-Focused Therapy raises the optimism levels of the young adults.The findings have been discussed in the light of literature and some suggestions have been made.
Collections