Eleştirel teori ve sosyo-kültürel bileşkeler ekseninde eleştirel sanat pedagojisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Frankfurt Okulu ile ortaya çıkan eleştirel teorinin etkisiyle temellenen eleştirel pedagojinin sanat eğitimine olan yansımaları sosyo-kültürel bağlamlar dikkate alınarak incelenmiştir. Eleştirel pedagojinin sanat eğitimi müfredatına monte edilmesi ile bireyin ve toplumun geleceğe bilinçli bakabilmesini sağlamada etkili olabilecek durumlara kaynaklık eden öğelerin tespiti yapılmaya çalışılmıştır. Sanat eğitiminin özgür doğasını korumasını sağlayan pedagojik yapılanmalar ile bireyin potansiyellerinin ve gücünün farkına varmasına katkısı olacak bir sanat eğitimi modeli biçiminde eleştirel sanat pedagojisinin kabul edilip edilemeyeceği sorgulanmıştır. Bu araştırmanın amacı; sanat eğitiminin etkileşim değişkenliklerini belli bir sistem içinde düşünmenin gereğini ortaya çıkarmak ve buna bağlı olarak birey, toplum ve diğer olguların ortak pedagojik potansiyellerini birleştirmek için eleştirel teori ve pratiklerinin sanat eğitimine yansıma biçimlerini incelemektir. Bu tez çalışmasında sanat eğitiminin gelecekçi model arayışlarında ön plana çıkan çoklu bakış açısının ve etki sahalarının öneminin doğuracağı yeni problem durumlarına odaklanmada geçerli tespitlerin neler olduğu araştırılmıştır. Sanat eğitiminde post-modernist içeriklerin genel özellikleri ve eleştirel pedagojinin post-modern pedagoji ile ilintisinde ön plana çıkan yeni sanat pedagojisinin nasıl konumlandırılacağı belirlenmeye çalışılmıştır. Eleştirel pedagojinin diğer çağdaş pedagojik oluşumlarla ilişkisinin üzerine oturduğu bir etkileşim ağının hangi içeriklerden oluşacağı ortaya konmuştur. In this study,the reflections of critical pedagogy that based on the effect of critical theory which emerge by Frankfurt school to art education have been invesigated by considering socio-cultural concepts.With adding critical pedagogy to art education curriculum, it is tried to determine the facts that weid the individual look future counsciously.It is questioned that pedagogic structures that provide the art education keep its free nature and in an art education model form, an art education model that contributes the individual notice his potential and power will be accepted or not.The aim of this research is to find out the need for thinking art education variables in a system and related to this, to combine the community?s and the other facts? common pedagogic potentials , reflection forms of critical theory and practice have been inverstigated.In this thesis study, multiple point of view that bulk large on art education?s futurist model search and valid determinations on focusing new problem conditions resulted by effect areas importance have been inquired.It is tried to determine the general features of post-modernist contents in art education and how the new art pedagogy bulking large because of the relation between critical pedagogy and post-modern pedagogy will be positioned.It is stated the relation between crtical pedagogy and the other modern pedagogic creations based on an interaction web will form from which contents.
Collections