İlköğretim okulları yöneticilerinin örgütsel bağlılık düzeyleri ile ertelemecilik davranışları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilköğretim okulları yöneticilerinin örgütsel bağlılık düzeyleri ile ertelemecilik davranışlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Çalışmanın bağımsız değişkenleri cinsiyet, yöneticilik süresi (kıdem), yönetim kademeleri (müdür, müdür başyardımcısı, müdür yardımcısı) ve yaş iken bağımlı değişkeni örgütsel bağlılık ile ertelemecilik davranışlarıdır. Araştırma Samsun ilinde ilköğretim okullarında görev yapan 240 yöneticinin (müdür, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcısı) katılımıyla yürütülmüştür.İlköğretim okulları yöneticilerinin örgütsel bağlılık düzeyleri Balay (2000) tarafından geliştirilen ?Örgütsel Bağlılık Ölçeği?; ertelemecilik davranışları ise Dönmez, Cömert ve Özer (2009) tarafından geliştirilen ?Okul Yöneticileri İçin Ertelemecilik Davranışı Ölçeği? ile ölçülmüştür. Araştırmada betimsel araştırma modellerinden tarama modeli kullanılmıştır.İlköğretim okulları yöneticilerinin örgütsel bağlılık düzeyleri ile ertelemecilik davranışlarının bağımsız değişkenlerine (cinsiyet, yaş, yöneticilikte geçen süre, kıdem) göre anlamlı bir şekilde farklılık gösterip göstermediği MANOVA ile test edilmiştir.Araştırma sonucunda ilköğretim okulları yöneticilerinin örgütsel bağlılık düzeyleri ile ertelemecilik davranışları arasında negatif yönde anlamlı düzeyde ilişki tespit edilmiştir.İlköğretim okulları yöneticilerinin örgütsel bağlılık düzeyleri ve ertelemecilik davranışlarının yöneticilik sürelerine, yönetim kademelerine ve yaşa göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Buna karşın cinsiyet değişkeni açısından anlamlı bir farklılık oluşmamıştır.Elde edilen bu bulgular literatür ışığında yorumlanarak tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur. The purpose of the study is to investigate the relationship between primary school administrators? organizational commitment and procrastination behaviours, in terms of different variables. The independent variables of the study are gender, directorate duration (seniority), administration levels (principal, vice principal, principal assistant) and age while the dependent variables are organizational commitment and procrastination behaviours. The study was conducted with the participant of 240 administrators (principal, vice principal, principal assistant) work in primary schools in the province, Samsun.Organizational commitment of primary school administrators was surveyed via ?Organizational Commitment Scale? developed by Balay (2000). Procrastination behaviours was surveyed via ?Procrastination Behaviours Scale for School Administrators? developed by Dönmez, Cömert and Özer (2009). Survey method, a kind of descriptive research, was used in the study.MANOVA was used to test whether organizational commitment levels and procrastination behaviours of primary school administrators have significant difference in terms of independent variables (gender, age, seniority and administration levels).As a result of the study, negative significant correlation was discovered between organizational commitment levels and procrastination behaviours of primary school administrators.Organizational commitment levels and procrastination behaviours of primary school administrators have significant differences according to seniority, administration levels and ages. Whereas, there is no significant difference according to gender. The obtained findings were discussed and made suggestions via literature.
Collections