Show simple item record

dc.contributor.advisorBarut, Yaşar
dc.contributor.authorŞahin, Ertuğrul
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:41Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:41Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/674025
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı bazı değişkenlere göre ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin benlik saygıları ve sosyal görünüş kaygılarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda 2011?2012 eğitim-öğretim yılında Amasya İli Merzifon İlçesinde öğrenim gören 2222 öğrenci araştırma kapsamına alınmıştır. Veri toplama araçları olarak Rosenberg ( 1965 ) tarafından geliştirilen Çuhadaroğlu ( 1986 ) tarafından Türkçeye uyarlama çalışmaları yapılan Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği, Hart ve ark.( 2008 ) tarafından geliştirilen Doğan ( 2011 ) tarafından ülkemizde uyarlama çalışmaları yapılan Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği Ergen Formu ve araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis H testi, Pearson Moment Çarpımları Korelasyon Katsayısı testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kızların benlik saygısının erkeklerden anlamlı düzeyde yüksek olduğu ( p < .05 ), sosyal görünüş kaygısı açısından anlamlı bir farklılık olmadığı ( p > .05 ), benlik saygısının ve sosyal görünüş kaygısının yaşa göre anlamlı bir farklılık göstermediği ( p > .05 ), benlik saygısının sınıf düzeyine göre değişmediği ( p > .05 ), sosyal görünüş kaygısının sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği ( p < .05 ), anne ve baba eğitim düzeyi yükseldikçe benlik saygısının arttığı ( p < .05 ), sosyal görünüş kaygısının azaldığı ( p < .05 ), benlik saygısı ile sosyal görünüş kaygısı arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu ( p < .01 ), benlik saygısı yükseldikçe sosyal görünüş kaygısının azaldığı bulunmuştur. Bulgular ışığında öğrencilere, ailelere, araştırmacılara ve okul psikolojik danışmanlarına önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Benlik Saygısı, Olumsuz Beden İmajı, Sosyal Görünüş Kaygısı, İlköğretim İkinci Kademe Öğrencileri.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to examine self-esteem and social appearance anxiety of middle school students according to some variables. Participants were 2222 middle school students from Merzifon Provinence in Amasya. Data were collected using Rosenberg Self-Esteem Scale, Social Appearance Anxiety Scale and Demographic İnformation Form. In the evaluation process of gathered data; Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis H test and Pearson?s Product-Moment Coefficient test were used. According to research results; Girls are significantly higher self-esteem than boys ( p < .05 ). There is no significant difference between social appearance anxiety level and sex ( p > .05 ). Self-esteem and Social appearance anxiety level don? t show a significant difference according to age variable ( p > .05 ). There is no significant difference between self esteem and grade level ( p > .05 ). Social appearance anxiety shows a significant difference according to grade level (p < .05). While self-esteem increases with mother education level increase (p < .05), social appearance anxiety decreases with mother education level increase ( p < .05 ). Self-esteem increases with father education level increase ( p < .05 ), social appearance anxiety decreases with father education level increase ( p < .05 ). There is a significant negative relationship between self-esteem and social appearance anxiety ( p < .01 ). While self-esteem increases, social appearance anxiety decreases. In the lıght of findings, Recommendations are made for researchers, students, families and school counsellors.Key Worlds: Self-Esteem, Negative Body İmage, Social Appearance Anxiety, Middle School Students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleBazı değişkenlere göre ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin benlik saygıları ve sosyal görünüş kaygıları
dc.title.alternativeSelf esteem and social appearance anxiety of middle school students according to some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial appearance anxiety
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmBody image
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmBody image
dc.identifier.yokid440500
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311874
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess