Suggested listening activities based on films and songs in EFL classes for high school students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, İngilizce şarkı ve filmlere dayalı, lise öğrencileri için tasarlanmış öğretim etkinlikleri önermek ve bu etkinliklerin 10. Sınıf öğrencilerinin İngilizce dinleme becerileri üzerindeki etkisini incelemektir. 2011-2012 akademikyılı içinde yürütülen bu araştırma için rastlantısal olarak 10. sınıfta okuyan 42öğrenci seçilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin ön-test ve son-test uygulamaları arasındaki dinleme becerileri gelişimini test etmek amacıyla, araştırmacı tarafından hazırlanan `Öğrencilerin Dinleme Etkinliklerine Olan Yaklaşımlarını Belirleme Değerlendirme Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma kontrol grupsuz ön-test, son-test model yöntemiyle yürütülmüş; verilerin analizinde SPSS 11.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından belirlenen ve 8 hafta boyunca uygulanan İngilizce öğretim etkinlikleri öncesinde ve sonrasında yine araştırmacının kendisi tarafından geliştirilen ve uygulanan Değerlendirme Ölçeği sonuçları incelendiğinde, elde edilen bulgu şöyledir; Film ve şarkılara dayalı olarak geliştirilmiş dinleme becerisine yönelik öğretim etkinliklerinin lise öğrencilerinin dinleme becerileri gelişiminin üzerinde anlamlı etkisi vardır. ANAHTAR SÖZCÜKLER: İngilizce filmler, İngilizce şarkılar, Dinleme Etkinlikleri, Dinleme Becerileri Gelişimi, Lise Öğrenciler The purpose of this study is to suggest listening activities based on films and songs in EFL Classes for high school students and to examine the effect of these activities on the development of listening comprehension of 10th grade students. For the study carried out during the academic year of 2011-2012, 42 students studying at 10th gradehave been chosen randomly. In order to test the development of listeningcomprehension between the pre-test and post-test applications of the students, who participated in the study, `The Evaluation Scale of the Students' Approach to Listening Activities` is used that has been designed by the researcher. The research has been conducted with pre-test post-test model without a control group method; for the analysis of the findings SPSS 11.0 software programme has been used. When the results of the Evaluation Scale which has been designed by the researcher and conducted before and after the activities analyzed, the finding gathered is as follows; There is a significant effect of the suggested listening activities based on songs and films on the development of listening comprehension of high school students.KEY WORDS: English films, English songs, Listening Texts, Development of Listening Comprehension, High School Students
Collections