L`utilisation de la Chanson et de la Poésie dans L`enseignement de FLE aux Enfants
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde, globalleşen dünyadaki teknolojik, ekonomik gelişmeler ve siyasi ilişkiler ile birlikte yabancı dil öğretiminin önemi günden güne artmaktadır. Bugüne kadar, yabancı dil öğretimi alanında birçok araştırma yapılmış ve bunun sonucunda yabancı dil öğretmek için kullanılan yöntemler bir hayli geliştirilmiştir. Yabancı dil olarak Fransızcanın öğretiminde edebi metinler, geliştirilen yöntemlerin paralelinde yabancı dil öğretim yöntemlerinin bazılarında kullanılmıştır. Edebi metinler ilk defa, geleneksel olarak adlandırılan okuma-çeviri ve dilbilgisi çeviri yöntemleriyle birlikte hedef dilin kültürünü öğretmek amacıyla kullanılmıştır. Bu öğretimde amaç sadece öğrenilen yabancı dilin kültürünü edindirmek olmuştur. Fakat günümüzde edebi metinlerle yabancı dil öğretiminin amacı sadece hedef dilin kültürünü öğretmek değil; aynı zamanda dört temel dil becerisi olan okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini kazandırmak ayrıca kültürlerarası etkileşim sağlamaktır. Bu çalışmada, yabancı dil olarak Fransızcanın çocuklara öğretiminde şiir ve şarkı kullanımının etkililiği ve çocukların bu tür ders materyalleri karşısındaki tutumu araştırılmıştır. Şiir ve şarkı, çocuklara Fransızcanın öğretiminde en etkili öğretim materyalleri arasında gösterilmektedir. Çocuklara yönelik ders kitapları incelendiğinde, Fransızcanın öğretimi için hazırlanmış eğitsel materyal olarak şiir ve şarkıları görmek mümkündür. Yabancı dil öğreniminde çocukluk dönemi en etkili ve en hızlı aşama olarak kabul edildiği için bu çalışmada Fransızca öğrenen 7-10 yaş arası ilkokulda öğrenim gören 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileriyle bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Dört hafta boyunca öğrencilerin seviyelerine göre seçilmiş şiir ve şarkılarla ders işlenmiştir. Bu sürenin sonunda öğrencilere anket uygulanmış ve anket sonuçları verilerin analizi bölümünde değerlendirilmiştir.Anahtar Sözcükler: Yabancı dil öğretimi, yöntem, yabancı dil Fransızca, şiir, şark Today, with the technological and economical improvements and the political relations in the globalizing world, the importance of foreign language increases day by day. By this time, many researches were conducted in foreign language teaching field, and, as a result, the methods to teach foreign language were developed. For teaching French as a foreign language, literary texts were used together with foreign language teaching methods. Literary texts, for the first time, were used to teach the culture of target language with reading-translation and grammar-translation methods named as traditional methods. Here, the aim of this method is to help learners gain the target culture, it also should help learners gain four basic language skills; reading, writing, speaking and listening.In this study, it is searched the effect of using poetry and songs in teaching French as a foreign language and the attitude of children towards poetry and songs in language teaching. Poems and songs are two of the most effective teaching materials, for that reason, they were selected for this study. When course books prepared for children are analyzed, it is possible to see poetry and songs are used as educational tools for teaching French as a foreign language.Children, in language teaching process, is accepted as the most effective and productive stage, therefore, in this study, some applications were conducted with the 2nd, 3rd, and 4th graders at primary school, whose ages between 7 and 10 who are learning French. During four weeks, the students were taught using poetry and songs that are suitable to their levels. At the end of this four week-period the students were asked to answer a survey and the results of this survey were explained at data analysis part.Key Words: Foreign Language Teaching, method, foreign language French, poem, songL'enseignement d'une langue étrangère devient de plus en plus important à l'époque actuelle suite aux développements technologiques, économiques, et avec les relations politiques dans le monde globalisé. Dans le domaine d'enseignement de langue étrangère on a fait beaucoup de recherches et on a développé plusieurs méthodes qui sont utilisées pour enseigner ou bien pratiquer la langue étrangère jusqu' à nos jours. Pour pratiquer le Français Langue Etrangère, on a utilisé les textes littéraires avec ces méthodes de l'enseignement de langue étrangère. Ils ont premièrement utilisés avec les méthodes traditionnelles, la méthode lecture-traduction et la méthode grammairetraduction visant à enseigner à la culture d'une langue cible grâce aux textes littéraires. Le but de cet enseignement était seulement l'apprentissage de culture de la langue étrangère qu'on apprend. Mais, l'objectif de l'enseignement avec les textes littéraires non seulement doit être l'apprentissage de la culture de langue cible mais aussi doit être aider l'acquisition des quatre compétences de langue: la compétence de lecture, d'écriture, d'écoute et de conversation et réaliser un apprentissage interculturel. Cette étude a exploré les attitudes des enfants envers l'efficacité de l'utilisation de la poésie et la chanson dans l'enseignement du FLE aux enfants. On a choisi la poésie et la chanson parce qu'elles sont les plus efficaces matériaux pour enseigner le Français aux enfants. Quand on observe les manuels préparés pour enfants, on peut voir les exemples de la poésie et la chanson comme un matériel didactique dans le FLE.L'ensemble de recherche s'adresse aux enfants de 7-10 ans, le but fondamental du choix de ce groupe d'âge c'est qu'on considère l'enfance comme la période la plus efficace et utile pour enseigner une langue étrangère. C'est donc à partir de ces objectifs que nous avons employés les poésies et les chansons conformant aux niveaux des enfants.Les Mots Clés : l'enseignement de langue étrangère, méthode, français langue étrangère, poésie, chanson
Collections