Hindistan, Bangladeş ve Nepal`de yükseköğretim seviyesinde güzel sanatlar eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Hindistan, Bangladeş ve Nepal?de sanatçı/tasarımcı yetiştirmek için günümüzde yükseköğr0065tim seviyesinde yürütülmekte olan sanat/tasarım eğitimini incelemek ve Türkiye?deki eşdeğer seviyede sanat/tasarım eğitimine yeni bakış açıları kazandırmaktır. Bu ülkelerin tarihi, ekonomik, sosyal ve felsefi olaylarının yanı sıra içinde bulundukları coğrafi bölgeyi göz önünde bulundurmak, eğitim politikalarını ve uygulamalarını anlamak için gereklidir. Söz konusu bölgenin geniş coğrafyasının yanı sıra bu ülkelerin birbirleri ile ortak yakın geçmişleri ve ilişkilerinden dolayı araştırmanın kapsamı, merkezini Hindistan?ın oluşturduğu Bangladeş ve Nepal ile sınırlı tutulmuştur. Bu üç ülkede, çalışmanın evrenini temsil edebilecek altyapı ve yetkinliğe sahip olduğuna kanaat edilen 8 yükseköğretim kurumunun eğitim sistemleri yakından incelenmiş, sonuç kısmında Türkiye ve Avrupa?dan referanslar vererek bir değerlendirme yapılmıştır. 2011 senesinde araştırmacı tarafından söz konusu ülkelerde yapılan 3 aylık alan çalışması bu araştırmanın temelini oluşturmaktadır. Alan çalışmasının yanı sıra kaynak taramasında elde edilen veriler bir araya getirilerek çalışmanın teorik altyapısı tamamlanmıştır.Sanat/tasarım öğrencilerinin kişisel özelliklerine bağlı olarak sanata ve sanat eğitimine dair düşüncelerini tespit etmek amacıyla Türkiye, Hindistan, Bangladeş ve Nepal?deki güzel sanatlar/tasarım fakültesi öğrencilerine araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket uygulanmıştır. Çevrimiçi olarak uygulanan anketten elde edilen 311 sonucun istatistiksel analizi, tek yönlü varyans analizi, t-testi ve LSD testleri ile yapılmıştır. Elde edilen veriler neticesinde öğrencilerin cinsiyetlerine, kaldıkları yere ve not ortalamalarına bağlı olarak, sanat ve sanat eğitimine dair düşüncelerinde anlamlı farklar olmadığı; uyrukları, yaşları, dini inançları, okudukları fakülte/enstitü, mezun oldukları lise ve eğitimlerinin dışında çalışıp çalışmamalarına bağlı olarak ise sanat ve sanat eğitimine dair düşüncelerinde anlamlı farklar ortaya çıktığı görülmüştür. Ayrıca bu üç ülkenin sanat/tasarım eğitimlerinin altyapısını oluşturan zengin kültür ve felsefesine bağlı olarak bu bölgeye odaklanan araştırma çalışmalarının arttırılmasının önemli olduğu kanaatine varılmıştır.Anahtar Sözcükler: Güney Asya, Yükseköğretim Kurumu, Sanat Eğitimi The aim of this research is to analyze the art/design education on higher educational level, which is being conducted in India, Bangladesh and Nepal at the present time, and to render Turkey?s art/design education on the same level gain new aspects. In order to comprehend these country?s politics and implementations on education, it is necessary to take their historical, economic, social and philosophical facts along with their geographic region in consideration. Besides the wide geographical area of the region, also regarding to their common near past and relations, the scope of this research has been limited with India in the center, then with Bangladesh and Nepal. The education systems of 8 higher educational institutions which have been assumed to possess the right foundation and competence to represent the universe of this research, have been examined in detail. The obtained data has been discussed in reference with Turkey and Europe on the chapter of conclusion.The 3 months field work, conducted by the researcher within the region in point during the year 2011,forms the basis of this research. Along with the field work, one gathered the data obtained from literature review and completed the theoretical substructure of the research. In order to identify the art/design student?s ideas related to art and art education,in correlation with their personal characteristics, the researcher conducted a survey developed by herself to fine arts/design students in Turkey, India, Bangladesh and Nepal. The statistical analysis of 311 results coming from this online survey has been realized by ?One Way Anova? Analysis, ?t-test? and ?LSD tests?.According to the data obtained, one noticed that related the ideas of students on art and art education there is no significant difference regarding to their gender, place where they live and grade point average; but that there is a significant difference regarding their nationality, age, religious belief, faculty/institute within they study, type of high school they graduated and their part time work activity if any. Regarding the rich culture and philosophy, which forms the background of the art/design education of these three countries it has also been assumed that the research studies focused on this region should be extended in the future. Key Words: South Asia, Higher Education Institution, Art Education
Collections