Öğretmenlerin, ilköğretim okulu yöneticilerinin iletişim yeterliliklerine ilişkin algıları: Samsun ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim-öğretim faaliyetlerinin tam ve düzenli olarak yürütülmesi okul yöneticilerinin ve öğretmenlerinin eşgüdümlü olarak çalışmalarını gerektirir. Okul yöneticileri ve öğretmenler arasında çıkan uyuşmazlıklar eğitim öğretim kalitesini olumsuz etkilemektedir. Bu olumsuzlukların azaltılması veya eğitim örgütü yararına dönüştürülmesi kurumdaki bireyler arası etkili iletişime ve yöneticinin iletişim yeterliğine bağlıdır. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu yöneticilerinin iletişim yeterliliklerini öğretmen görüşlerine dayalı olarak belirlemektir. Araştırmanın evrenini Samsun ilindeki İlkadım, Canik, Tekkeköy ve Atakum ilçelerindeki ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerden oluşturmaktadır. Araştırma örneklemi tabakalı örnekleme yöntemiyle belirlenen toplam 500 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veriler Kişisel Bilgi Formu ve İletişim Yeterlikleri Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın istatiksel analizleri sonunda ilköğretim okul müdürünün iletişim yeterliğine ilişkin öğretmen algıları öğretmenlerin cinsiyet, branş farklılığı, öğrenim durumu, hizmet yılı değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken okul müdürünün yaşı değişkenine göre anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin müdürlerinin empati, sosyal rahatlık, destekleme ve iletişim yeterliklerine ilişkin algıları öğretmenin cinsiyetine, branşlarına, öğrenim durumlarına, öğretmenlikte hizmet yılına göre farklılık göstermemektedir.Öğretmenlerin ilköğretim okul müdürlerinin empati, sosyal rahatlık, destekleme, iletişim yeterliklerine ilişkin algıları okul müdürünün yaşına göre farklılık göstermektedir.Kadın ve erkek öğretmenler müdürlerini iletişim yeterliği açısından tüm boyutlarda (empati, sosyal rahatlık, destekleme ve iletişim yeterliği) ?yeterli? olarak algılamaktadırlar. Anahtar Kelimeler: İletişim,İlköğretim, Yönetici,Yeterlilik Performing education activities correctly and on a regular basis requires collaboration of school administrators and teachers. The conflicts between administrators and teachers negatively affect the quality of education. Avoiding conflicts depends on the effective communication among individuals at an institution and successful communication competence of school administrators.The aim of this study is to determine communication competencies of primary school administrators based on teachers? perceptions. The study participants are the teachers practising at primary and secondary schools in İlkadım, Canik, Tekkeköy and Atakum. 500 teacher participants were chosen via stratified sampling. The data gathering instruments were Personal Information Instrument and Communication Competencies Scale.The statistical analyses indicate that the variables such as gender, branch, education, and teaching experience did not result in statistically significant differences on the teachers? perceptions. However, the variable of administrator age was found to affect teachers? beliefs significantly. The perceptions of the teachers about the empathy, social comfort, support and communication competencies of their administrators did not change according to the teachers? gender, branch, education, and teaching experience. However, their perceptions were affected by the age of their administrators. Female and male teachers thought that the communication competencies of their school administrators were adequate in all dimensions (empathy, social comfort, support and communication competence). Key Words: Communication, Primary Education, Administrator, Competencies.
Collections