The effect of using audio-visual materials on foreign language learners` levels of motivation and achievement
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma görsel-işitsel materyal kullanımının yabancı dil öğrenenlerin başarı ve motivasyon düzeylerine etkisinin ne olduğunu tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Söz konusu çalışma, Amasya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi İngilizce Hazırlık Sınıflarına 2010-2011 akademik yılında devam etmekte olan 48 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma süreci, 2010-2011 akademik yılının ikinci yarıyılını kapsamaktadır. Araştırmada yer alan katılımcılar aynı akademik yılın birinci yarıyılında Hazırlık Sınıfında başlangıç seviyesi eğitimini tamamlamış olup, ikinci yarıyılda ise orta düzeyin en alt bölümü olan seviyede eğitimlerini sürdürmüşlerdir. Araştırmada veri toplama aracı olarak bir motivasyon ölçeği bir de başarı testi kullanılmıştır. Motivasyon ölçeği araştırmanın amacına uygun olarak, Kürüm (2007)?ün Motivasyon ölçeğinden yararlanılarak, araştırmacı tarafından uyarlanmıştır. Başarı testi ise ?New English File Pre-Intermediate Workbook? tan alınmıştır. Toplanan veriler SPSS 15.0 istatistik programı yardımıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizinde ilişkili örneklemler ve ilişkisiz örneklemler için t-testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda Amasya Üniversitesi Hazırlık sınıfındaki öğrencilerin dil öğrenme motivasyonu ve başarı düzeylerinin çalışmada görsel-işitsel materyal olarak kullanılan videolardan olumlu yönde etkilendiği görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Görsel-işitsel Materyal Kullanımı, Video Kullanımı, Yabancı Dil Başarısı, Yabancı Dil Öğrenme Motivasyonu. This study was conducted in order to identify the effect of using audio-visual materials on foreign language learners levels of motivation and achievement. The study was applied to 48 students attending Amasya University?s Preparatory Program during the 2010-2011 academic year. The study was conducted during the second semester of the academic year. The participants in this study completed Elementary level English coursework in the first semester of the same academic year. In the second semester, they continued their English language studies at the Pre-intermediate level. The data collection instruments of this study consisted of a motivation scale and an achievement test. The motivation scale was adapted from Kürüm?s (2007) motivational factors questionnaire, in accordance with the objectives of this study. The achievement test was taken from New English File Pre-Intermediate Workbook. The collected data was analyzed by using SPSS 15.0 statistical package. Independent Samples T-test and Paired Samples T-test were used to analyze the data obtained from the pre- and post-tests. As a result of these analyses, it was found that using video as an audio-visual material influenced the language learning motivation and achievement levels of the students in Amasya University?s Preparatory Program.Key Words: Use of Audio-Visual Materials, Video, Foreign Language Learning Motivation, Foreign Language Learning Achievement.
Collections