Popüler kültürün ilköğretim 8. sınıf öğrencileri üzerindeki etkilerinin öğretmen ve veli görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi (Samsun ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İçinde bulunduğumuz yüzyıl; teknoloji, bilişim ve küreselleşmenin tüm hayata damgasını vurduğu bir yüzyıldır. Bu yüzyılda medya, inanılmaz bir etki alanı yaratmayı başarmış ve tarihte hiç olmadığı kadar güçlü hale gelmiştir. İnsanların günlük yaşam tercihlerinden siyasi yönelimlerine, ekonomik yapılarından aile ilişkilerine kadar her alanda etkin olmayı başarmıştır. Bu derecede güçlü olan medyanın; geniş halk kitlelerine sunduğu popüler kültürün etkileri, üzerinde kafa yorulması gereken konulardan biridir. Bu etkilerin boyutlarını incelemek, çocukların bu etkiler karşısındaki davranış ve tepkilerini değerlendirmek amacıyla öğrenci velileri ve öğretmenlerle görüşmeler yapılmıştır. Araştırma Samsun ilinde 11 ilköğretim okulunda görev yapan 11 sosyal bilgiler öğretmeni ve 11 öğrenci velisi ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan görüşme yöntemi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda; popüler kültürün öğrencilerin günlük yaşam tercihleri üzerinde oldukça etkili olduğu, ailelerin olumlu ya da olumsuz şekillerde bu tercihlere etki edebildiği, popüler kültürün öğrencilerde yarattığı etkilerin eğitim hayatları bağlamında genellikle olumsuz olduğu ortaya çıkmıştır. Çocukların ''oyun açlıkları'' açık alan oyunları ile giderilmeli; TV, internet, bilgisayar gibi araçların günlük kullanım süresi iki saati aşmamalı; hazır gıda ve gazlı içecek tüketimi mutlaka sınırlandırılmalıdır. We are living in an age in which technology, information technology, and globalization have a huge impact on all aspects of life. The media in this century have successfully created an amazing sphere of influence and become more powerful than ever, influencing all aspects of human life ? from daily preferences to political affiliations, economic structures to family relationships. The effects of popular culture that the powerful media feed to wide masses offer food for thought. Interviews have been conducted with parents and teachers in order to study the size of this impact and to assess the pupils? behaviour and reaction to it.The present study is limited to 11 parents and 11 teachers of social sciences teaching in 11 primary schools in the city of Samsun. Of the qualitative research methods, the interview technique was selected, with a semi-structured interview form, and descriptive analysis was used for the data collected. The study concludes that popular culture exerts quite an influence on pupils? daily preferences, that families may have a positive or negative influence over these preferences, and that the effects of popular culture on pupils can in general be considered negative in the context of their educational lives. Children?s `hunger for play? must be satiated through open field games, time spent daily in front of the TV, on the Internet, and facing the computer screen must not exceed two hours, and consumption of processed food and carbonated drinks must be limited.
Collections