Müzikle ilişkilendirilmiş bir öğretimin kesirler ve oran konusundaki erişi ve tutuma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, müzikle ilişkilendirilerek gerçekleştirilen matematik öğretimin matematik erişisi ve matematiğe karşı tutuma etkisini değerlendirmektir. Bu amaçla; 5. Sınıf matematik ders kitabında yer alan `Kesirlerle Toplama ve Çıkarma İşlemleri`, `Kesirlerle Çarpma İşlemi` ve `Oran` konuları ele alınarak etkinlik ve çalışma yaprakları hazırlanmıştır. Araştırmada, deneme modellerinden ön test-son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, Samsun ilinde, 2012-2013 eğitim-öğretim yılının birinci yarıyılında beş hafta boyunca, alt-orta sosyoekonomik düzeylerdeki öğrencilerin eğitim gördüğü bir devlet okulunun beşinci sınıfında okumakta olan toplam 46 öğrenci ile yürütülmüştür. Deney ve kontrol grupları oluşturulurken; 4. sınıf matematik dersi karne notları göz önünde bulundurularak birbirine denk 23'er öğrenciden oluşan iki şube seçilmiştir. Müzikle ilişkilendirilmiş matematik öğretiminin uygulandığı grup deney grubu ve herhangi bir farklılaşma yapılmadan mevcut öğretim yöntemiyle derslerin işlendiği grup kontrol grubu olarak atanmıştır. Araştırma kapsamındaki verilerin toplanması için araştırmacı tarafından geliştirilen Matematik Erişi Testi ile Nazlıçiçek ve Erktin (2002) tarafından geliştirilen Kısaltılmış Matematik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Her iki ölçme aracı da deney ve kontrol grubundaki tüm öğrencilere ön test ve son test olarak verilmiştir. Elde edilen veriler istatistik programında yer alan Bağımlı Gruplar t-Testi ve Bağımsız Gruplar t-Testi teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Matematik Erişi Testindeki kısa cevaplı soruların analizinde frekans tabloları kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, müzikle ilişkilendirilmiş matematik öğretiminin öğrencilerin matematik erişisini arttırdığı, bununla birlikte öğrencilerin matematik tutumlarını olumlu etkilediği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: müzik, matematik öğretimi, tutum, erişi, disiplinlerarası yaklaşım The aim of this research is evaluating the effect of mathematics education that was actualized by associating mathematics with music. For this purpose, differentiated mathematics program was done with the `addition and subtraction with fractions`, `multiplication with fractions` and `proportion` subjects that are in the mathematics lesson book. `Pre test-post test control grouped half experimental pattern` is used in the research. There search was conducted with 46 students that are in the 5. Class in a government school in 2012-2013 education year first term along 5 weeks, in Samsun city. When experiment and control groups were forming, two classes that are consisting 23 students were selected by considering the students' school success points and mathematics success test points. The group which was conducted with mathematics education that was actualized with music was selected as experimentand the group which was conducted with formal education program was selected as control group. For gathering the data in there search, mathematics subject acquisition test that was developed by there searcher and abbreviated mathematics attitude scale that was developed by Nazlıçiçek and Erktin (2002) was used. Two measure instruments were given as pre test and post test to the students in experiment and control groups. The data was analyzed by Paired-Samples t Test and Independent Samples t Test. Short answer questions are used to analyze the frequency table. According to the discoveries of there search, mathematics education that was actualized with music is raising the students' mathematics success but has no effect on the students attitudes towards mathematics.Key Words: music, mathematics education, attitude, achievement, interdisciplinary approach
Collections