Erasmus Yoğun Dil Kurslarında Türkçe öğrenen yabancılara yönelik bir ihtiyaç analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Erasmus Yoğun Dil Kurslarına (EYDK) katılan öğrencilerin ihtiyaçları tespit edilmeye ve bu ihtiyaçlar doğrultusunda kurs programında yapılması gereken güncellemelere ve değişikliklere ilişkin önerilerde bulunulmaya çalışılmıştır.Araştırmanın çalışma evrenini 2014 yaz döneminde, Akdeniz Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi Dil Merkezi, Hacettepe Üniversitesi, İstanbul Şehir Üniversitesi ve Ege Üniversitesi'nde EYDK'lere katılan 141 öğrenci oluşturmuştur. Evrendeki (çalışma evreni) tüm birimlere ulaşılabileceği düşünüldüğü için örnekleme yapılmamıştır. Evrende yer alan 141 öğrenciden 63'üne ulaşılmıştır. Araştırmanın 6. Problemine yanıt almak için ise 2013 yaz döneminde Akdeniz Üniversitesinde Yoğun Dil Kursuna katılan 8 Erasmus Öğrencisi rastgele seçilmiştir.Araştırmada veri toplama araçlarından araştırmacı tarafından geliştirilen anketin yanı sıra yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formunda yer alan sorular Akdeniz Üniversitesi 2013 yaz döneminde EYDK'ye katılan 8 öğrenciye yöneltilmiştir. Verilen cevaplar olduğu gibi aktarılmış üzerlerinde değişiklik yapılmamıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre EYDK öğrencilerinin % 82.5'i konuşma becerisini çok önemli bulmuşlardır. Konuşma becerisinden sonra en çok önemli bulunan ikinci dil becerisi ise dinlemedir. Okuma ve yazma becerileri ise daha çok iletişimsel engelleri aşmada kullanılabilecekleri durumda önemli bulunmuştur.Öğrenciler EYDK süresince kültürel ve sosyal etkinlikleri de önemli bulmuşlardır. Özellikle Türk kültürünü yansıtan kalıp sözleri öğrenmeyi öğrencilerin % 71.4'ü çok önemli bulmuştur.Öğrenciler EYDK'lerde ders verecek öğretmenlerin bir yabancı dil bilmesini istemektedir. Aynı zamanda öğretmenin açık ve anlaşılır bir dil kullanması ve öğrencileri motive etmesi de önemli görülmüştür.Anahtar kelimeler: Erasmsus Yoğun Dil Kursları, ihtiyaç analizi, dört temel dil becerisi. The purpose of this study is to determine the needs of Erasmus Intensive Turkish Language Course Students and in the light of these determined needs to make some suggestions about updatings and changes for Course Program. The study utilized 141 Erasmus Intensive Turkish Language Course Students, who studied at Akdeniz University, Istanbul University Language Centre, Hacettepe University, İstanbul Şehir University and Ege University in 2014 Fall Term, as target population. Because it was possible to reach all units in population (target population), sampling was not made. 63 students out of 141 were reached in the population. In order to get the answer to 6. problem of the research, 8 Erasmus Intensive Language Course Students, taking Erasmus Intensive Turkish Language Courses at Akdeniz University, were chosen randomly. In the study a semi-structured interview form was used as data collection tool along with a questionnaire which was developed by researcher. The questions on the semi-structured interview form were posed to 8 students who studied at Akdeniz University Intensive Turkish Language Course in 2013 summer term. The answers received were recorded without change and correction. According to the findings of the research, 82. 5 % of the Erasmus Intensive Turkish Language Course Students was regarded speaking skills as very important. In the second place listening was regarded as very significant. Reading and writing skills were regarded as very important, since they are able to use them in handling the difficulties during communication.Keywords: Erasmus Intensive Turkish Language Courses, Needs analysis, four basic language skills.
Collections