Eğitim fakülteleri müzik eğitimi anabilim dalları öğrencilerinin çalıştıkları eserleri tanıma ve seslendirme düzeylerine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin çalıştıklarıeserleri tanıma ve seslendirme düzeylerine ilişkin görüşlerini saptamak ve öğrencilerinçalgı eğitimi ile müzikal performans alanlarında çalıştıkları eserlerin doğru ve etkiliseslendirmelerine ilişkin öğrenme-öğretme süreçlerine katkıda bulunmaktır.Araştırmanın evrenini Türkiye'deki üniversitelerin eğitim fakültelerinin güzel sanatlareğitimi bölümlerine bağlı müzik eğitimi anabilim dalları, örneklemini ise Türkiye'ninher bir coğrafi bölgesinden ulaşılabilirliğine göre seçilen 7 üniversitenin müzik eğitimianabilim dalında 2013-2014 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören toplam 143 öğrencioluşturmaktadır.iiiAraştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen ` MüzikEğitimi Anabilim Dalı Lisans Öğrencilerinin Çalıştıkları Eserleri Tanıma veSeslendirme Düzeylerine İlişkin Görüş Anketi` kullanılmıştır. Dört bölümden oluşananketin birinci bölümünde öğrencilerin seslendirdikleri eserlerin parmak numaralarınave dinamiklerine dikkat etme, eserleri temposuna ve stillerine uygun olarak yorumlamagibi çalma tekniklerine ilişkin maddeler bulunmaktadır.Kaynak tarama yoluyla elde edilen veriler sistematik hale getirilip düzenlenmiş,anketlerden elde edilen görüşlere yönelik nicel verilerin istatiksel çözümlemelerinde iseSPSS 15.0 paket programından yararlanılmıştır. Nicel verilerde, Cronbach AlfaGüvenilirlik Formülü, normallik sınanması için Kolmogorov-Smirnov testi, nonparametriktestlerden Kruskal-Wallis Testi ve parametrik testlerden t-testi analizikullanılmıştır. İstatistik sonuçlar 0.05 anlamlılık düzeyinde yorumlanmıştır.Elde edilen bulgular sonucunda, lisans öğrencilerinin çalıştıkları eserleri tanıma veseslendirme düzeylerine ilişkin görüşlerinde çalgı tekniğine ve süsleme işaretlerinebüyük ölçüde dikkat edildiği, seslendirme ve yorumlama süreçlerinde ise eserlerinbiçimsel ve armonik yapılarına ilişkin çözümlemelerin yapılmadığı sonucunavarılmıştır.Öğrencilerin cinsiyetleri, mezun oldukları lise türü ve bireysel çalgı değişkenlerine göreçalıştıkları eserleri tanıma ve seslendirme düzeylerine ilişkin görüşleri arasındaistatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: Çalgı Eğitimi, Müzik Eğitimi, Müzik Biçimleri, Armoni. The aim of this study is to determine the views of undergraduate students of MusicEducation Department on the levels of understanding and performing the pieces theypractice, and to contribute their process of learning-teaching regarding correct andefficient performance of the pieces they practice in the fields of musical performanceand instrument education.vThe population of the study consists of the departments of music education in the finearts education departments of education faculties in the universities in Turkey, while thesamples of the study are 143 students studying in the music education departments ofthe 7 universities in the education year of 2013-2014 selected from each of thegeographical regions of Turkey based on their accessibility.The data in the study were collected through `Survey on the Views of theUndergraduate Students of Music Education Department on the Levels ofUnderstanding and Performing the Pieces They Practice` developed by the researcher.In the first part of the survey which has four parts, there are questions regarding playingtechniques such as paying attention to the dynamics and the finger numbers of thepieces they perform, and interpreting the pieces in accordance with their tempo andstyle.The data gathered through literature review were made systematic and organised, andSPSS 15.0 was used in the statistical analysis of quantitative data regarding the viewsgathered via the surveys. Cronbach Alpha Reliability Test was used for the quantitativedata while Kolmogorov-Smirnov Test was used to test normality. Of non-parametrictests, Kruskal-Wallis test was used while t-test analysis tests was used for theparametric tests. The statistical results were interpreted by 0.05 level of significance.According to the results, it was found in the views of undergraduate students on theunderstanding and performing of the pieces they practice that students pay a lot ofattention to playing technique and embellishment signs while in the processes ofperforming and interpreting analyses regarding the stylistic and harmonic structure ofthe pieces were not done.No significant difference was found in the views regarding the understanding andperforming of the pieces in terms of the variables of students' gender, the type of thehigh school they graduated and the individual instruments.Key words: Instrument Education, Music Education, Musical Forms, Harmony.
Collections