İkinci Dönem Türkiye Büyük Millet Meclisi`nin birinci ve ikinci yasama yılında eğitim öğretim alanında yapılan faliyetler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İkinci Dönem TBMM çalışmalarının, birinci ve ikinci yasama yıllarında, eğitim- öğretim alanında yapılan görüşmelerin ele alındığı bu tez, giriş ve üç bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmında Osmanlı Devlet'inde yer alan bazı eğitim kurumları ve özellikleri anlatılmıştır. Daha sonra Birinci Dönem (1920-1923) TBMM'inin eğitim-öğretim faaliyetlerine değinilmiştirTezin birinci bölümünde, incelediğimiz dönemde ilkokul öğretmenlerinin yetiştirilmesi için ne gibi çalışmaların yapıldığı anlatılmıştır. Arkasından ilkokul eğitimi ile ilgili hazırlanan program, eğitim araç-gereçlerinin iyileştirmesi için yapılan uygulamalara yer verilmiştir. İkinci bölümde, ortaöğretim kurumlarına öğretmen yetiştirilmesi hususunda yapılan uygulamalar ile Tevhid-i Tedrisat Kanunu çerçevesinde ülkede meydana gelen yeni eğitim yapılanması ve devamında bu yapılanmanın sonuçları ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise Darülfünunun gelişimi, Cumhuriyetin ilanı yıllarında Darülfünun'un durumu, öğrenci mevcutları ve ders programları incelenmiştir. This thesis contains about the three chapters which describe the negotiations aboutthe field of education in the first and second year of legislative work of second termTurkısh Grand National Assembly (TBMM). To beter group of the subject, in thefirst chapter, educationalinstitutions of the Ottoman Empire have been explained.Then, the educational activities of the first term parliament (1920-1923) have beendiscussed. In writing the thesis, TBMM records and works about this term have beenused.In the first chapter of thesis, what has done for the training of the primary schoolteachers during this period has been described. And then the program about theprimary education and improving equipments have been told. In the second chapter,Works about training teachers for secondary schools and in the framework of theLaw of Education (Tevhid-i Tedrisat Kanunu) new education structure have beendescribed. In the third chapter, developments of Darülfünun (unıversıty), the statusof Darülfunun in the years of the proclamation of the Republic, classroompopulations and the curriculum have been told.KEY WORDS: II. Period TBMM, Education, Teacher Training.
Collections