Fen eğitiminde web destekli ve etkinlik temelli ölçme ve değerlendirmenin öğrenme üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, 6. sınıf fen ve teknoloji müfredatında yer alan `Vücudumuzda Sistemler` ünitesi için geliştirilen web destekli bir ölçme değerlendirme aracının öğrencilerin başarısı, kavram yanılgıları, kalıcılıkları ve fen derslerine karşı olan tutumları üzerindeki etkisini araştırmaktır.Bu çalışmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışmanın nicel kısmında ön test son test kontrol gruplu deneysel desen, nitel kısmında içerik analizine yer verilmiştir. Çalışma, Samsun'da yer alan Seyfi Demirsoy, Orhan Gencebay ve Bayındır Ortaokullarında, 2013-2014 öğretim yılında 6. sınıfa giden 76 kız ve 84 erkek olmak üzere toplam 160 öğrencinin katılımı ile yürütülmüştür. Okullarda bir deney, bir kontrol grubu olmak üzere 2 grup yansız atama ile oluşturulmuştur. Örneklem 3 deney, 3 kontrol grubu olmak üzere toplam 6 şubeden oluşmaktadır.Ölçümler, çalışmanın başında ve sonunda deney ve kontrol grubundan alınmış ve kalıcılık ve kararlılık testleri çalışmadan 3 hafta sonra örnekleme uygulanmıştır. Nicel verilerin toplanması amacıyla kavram başarı testi ve tutum ölçeği uygulanmıştır. Bunun yanında gözlemler, öğrenci öz değerlendirmeleri ve öğrenci-öğretmen mülakatlarından elde edilen nitel veriler, nicel verilerin tutarlılığının test edilmesi ve süreç hakkında ayrıntılı bilgi elde edilmesi amacıyla kullanılmıştır. Çalışmanın nicel verilerine Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Mann Whitney U Testi ve Spearman's korelasyon analizi, nitel verilerine ise içerik ve betimsel analiz uygulanmıştır. Sonuç olarak, materyalin öğrencilerin kavram yanılgılarını azaltmada ve başarılarının artmasında olumlu etkiye sahip olduğu görülmüştür. Bunun yanında, öğrencilerin kendi kendine çalışmalarını kolaylaştırmakta ve fen öğretmenleri tarafından kullanılması gerektiği tavsiye edilmektedir. The main purpose of this study is to investigation the effects of a web and activity based measurement and evaluation for science and technology course, the systems in our body unit in middle school 6th grade on students' success, misconceptions, permanency and they attitudes towards their course. The mixed research design (Split-plot) that uses qualitative and quantitative research methods were used in this study. In the quantitative part of the study, experimental design with pretest and posttest control group was used. In the study group, located in Samsun Seyfi Demirsoy, Orhan Gencebay and Bayındır Secondary School, 2013-2014 academic year, 76 female sixth grade sciences and technology course, a total of 160 students have been selected, including 84 male. One of the two classes in each school is designated as experimental and control groups with neutral assignment. Samples were consisted of total six classes that have formed from three group of experimental and three control groups. For qualitative research, content analyses were used during the study. Measurements were performed before and after the study for class that separated as to experimental and control groups. The permanency and stability tests were performed in three weeks after the last test. Concept success test and attitude scale were used in collecting of quantitative data. Furthermore, observations, student self-assessment forms and qualitative data obtained from the student-teacher interviews were used for testing the consistency of quantitative data and get in-depth information about process. Quantitative data of the study was analyzed using Wilcoxon Signed Rank Test, Mann Whitney U-Test and Spearman's correlation. The content and descriptive analysis was applied to the qualitative data. As a result, it was seen that the material in the experiment group has positive effects in reducing of misconceptions and increasing of students' success. Besides, it is recommended that the material should be used by science teacher and can provide facilities in self- study of students.
Collections