Pädagogische Kritik an der Mutter – Tochter Beziehung in den Werken von Christine Nöstlinger Die Ilse ist Weg und Aslı Der Defne`yi Beklerken
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Aile içinde gerçekleşen eğitimde annenin rolü önemlidir. Özellikle kız çocuklarının sosyal rollerinin ediniminde annelerin rol model olma gerekliliği vardɪr. Ancak Kadınlar üretim etkinliklerine katılmalarıyla hem aile içinde hem de dışɪnda yoğun bir uğraş içerisine girmişlerdir. Bir eş bir anne, bir çalışan olarak bu rollerin bazılarını öne almak zorunda kalmışladır. Özellikle evdeki 'anne' rolündeki etkisizlik, onları çocuklara karşı otoriter tutum sergilemeye ve tahammül düzeyi düşük, toleransı olmayan anne modelini oynamaya zorlamıştır. Bu otoriter tutum, kuşaklar arası çatışmaya ve özellikle ergenlik çağındaki çocukların kendi yollarını aramasına yol açmıştır.Bu bağlamda, bu tezde de Christine Nöstlinger'in „Ilse Evden Kaçtı` (Die Ilse ist weg) ve Asli Der 'in „Defne' yi Beklerken` adli yapıtlarında ergenlik çağındaki kız çocukları ve anneleri arasında yaşanan sorunlar ve bu sorunlarɪn yol açtığı çatışmalar pedagojik değerler açısından ele alınıp ve incelenmiştir.Toplumsal cinsiyetin oluşması bağlamında yapıt kahramanların yüz yüze kaldıkları otoriter tutum anlayışının yol açtığı olumsuz soruların yapıtlar yardımıyla ortaya konması ve eleştiriye açılıp değerlendirilmesi, bu tezin temel amaçlarınɪ oluşturur.Anahtar kelimler: Anne rolü, otoriter, çatışma, pedagojik değerler The role of mothers is important on the education that realize in family. Especially there is a necessity of being role model by mothers about Girls, social roles. However, the women joined the productivity activities and they started a big struggle both in family and outside. They must take some of them to the first position as a wife, a mother or an employee. Especially the effectiveness of mother role at home has forced then behave children authoritarian and play the role of mother that has no patient and tolerance. This authoritarian behavior may lead conflict of generation and especially children that are puberty choose their way by themselves.In this context on this thesis in Christine Nöstlinger`s book called ` Ilse left home` (Die Ilse ist weg) and Asli Der`s book called `Defne`yi beklerken` problems and the conflicts that they caused occurred between puberty girls and their mothers have examined at the aspect of pedagogical values. In the context of occurring the social considering the negative problems that resulting from the authoritarian behavior that composition characters are face to face by the help of compositions and evaluating by criticizing is one of the aims of this thesis.Key words: role of mother, authoritarian, conflict, pedagogical values
Collections