Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersini öğrenirken kullandıkları öğrenme stratejileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersini öğrenirken kullandıkları öğrenme stratejilerini, farklı değişkenler açısından incelemek amacıyla yapılmış olan bu araştırma, 2013–2014 eğitim öğretim yılı güz döneminde Samsun ili Atakum, Canik ve İlkadım ilçelerinden rast gele seçilen dokuz ortaokulun 7. sınıflarında öğrenim gören 473 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Genel tarama modelinin kullanıldığı araştırmada veri toplama aracı olarak Çelikkaya (2010) tarafından geliştirilen `Öğrenme Stratejileri Ölçeği` modifiye edilerek kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama ( ) ve standart sapma (SD) dağılımları hesaplanmıştır. Verilerin normallik analizi sonucuna göre dört faktörlü ölçme aracının iki boyutunda verilerin normal dağılıma uymadığı; diğer iki boyutunda ise normal dağılıma uyduğu anlaşılmıştır. Buna göre iki değişkenli karşılaştırmalarda parametrik olmayan boyutlar için Mann-Whitney U Testi, üç ve daha fazla değişkenlerde ise Kruskal-Wallis H Testi kullanılmıştır. Bu test sonunda anlamlı farklılık tespit edildiğinde, farklılığın hangi değişkenler arasında olduğunu anlayabilmek için ikili karşılaştırmalar Mann-Whitney U Testi ile yapılmıştır. Buna karşılık testin normal dağılıma uyan alt boyutlarında iki değişken için bağımsız örneklem t testi, üç ve daha fazla değişkenlerde de tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Tek yönlü varyans analizlerinde anlamlı farklılık bulunduğunda, farklılığın kaynağı Scheffe testi ile test edilmiştir.Bazı demografik değişkenlere (ilçe, okul, cinsiyet, ebeveynlerin eğitim, meslek, yaş özellikleri, çalışma odası, etüt/dershaneye gitme) göre elde edilen araştırma bulguları, veri toplama aracının her bir boyutu için geliştirilen hipotezler çerçevesinde yorumlanmıştır. Elde edilen bu bulguların, araştırma hipotezlerinden bazılarını doğrularken bazılarını doğrulamadığı tespit edilmiştir. Aynı zamanda araştırmadan elde edilen bazı bulguların konuyla ilgili alan yazın bulgularını desteklediği, buna karşılık bazı bulguların konuyla ilgili alan yazın bulgularını desteklemediği anlaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: sosyal bilgiler, öğrenme, öğrenme stratejisi, dikkat stratejileri, anlamlandırma stratejileri, çalışma ortamı stratejileri, emek yönetimi stratejileri, 7. sınıf öğrencileri. Middle School Grade 7 students in social studies learning strategies they use to learn the lessons, this research is to examine the different variables, 2013-2014 academic year in the fall semester Samsun Atakum, Janik and selected randomly from Ilkadim district studying in nine secondary school in Grade 7 473 was carried out with the participation of students. General screening of the research model is used as a means of data collection ÇELİKKAYA (2010) `developed by Learning Strategies Scale` was used was modified.In analyzing the data frequency (f), percentage (%), mean ( ) and standard deviation (SD) were calculated distribution. Four factors according to data normality analysis concluded that measuring tool does not conform to the normal distribution of data in two dimensions; In the other two dimensions are understood to conform to a normal distribution. According to the non-parametric Mann-Whitney U test size in bivariate analyzes, and in three or more variables, the Kruskal-Wallis H test was used. When significant differences were detected at the end of this test, pairwise comparisons in order to understand the differences between the variables were performed using the Mann-Whitney U test. In contrast, the test for two independent samples t-test in the lower variable size that fits a normal distribution, in three or more variables are used one-way analysis of variance. When a significant difference in the one-way analysis of variance, the source of the differences were tested by Scheffe test.Some demographic variables (district, school, gender, parental education, occupation, age characteristics, study room, study / go to the classroom) research findings obtained by the data collection tool has been interpreted in the hypotheses framework developed for each size. Obtained these findings, it was determined that some of the research hypothesis validating some of the verification. Also supported by the findings of the relevant field, type some of the findings obtained from the research, it was understood that while the supporting field, type the findings of some of the relevant findings.Keywords: social studies, learning, learning strategies, attention strategies, elaboration strategies, strategies for work environment, labor management strategies, 7th grade students.
Collections