Gerçekçi matematik eğitimi`nin uzunluk ölçme konusunda başarı ve kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıflarda uzunlukları ölçme konusunun öğretiminde, Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) destekli öğretim yönteminin öğrenci başarısı üzerine etkisi, öğrenilen bilgilerin kalıcılığı ve GME destekli öğretime ilişkin öğrenci görüşlerini araştırmaktır.Araştırmada, deneme modellerinden ön test-son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, Samsun ilinde, 2013–2014 öğretim yılı ikinci döneminde 23 kişi deney, 23 kişi kontrol grubunda olmak üzere 46 dördüncü sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Deney ve kontrol grupları oluşturulurken; 3. sınıf matematik dersi karne notları göz önünde bulundurularak seçilmiştir. Dersler deney grubunda GME yaklaşımı ile kontrol grubunda ise MEB ilkokul matematik dersi öğretim programında yer alan etkinlikler doğrultusunda sürdürülmüştür.Araştırmada, öğrenci başarılarını ölçmek için deney ve kontrol gruplarında işlenen `Uzunlukları Ölçme` konusunda matematik başarı testi kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına uygulama öncesi ön test, uygulama sonrasında son test ve son testten 4 ay sonra kalıcılık testi uygulanmıştır. Ayrıca, deney grubu öğrencilerine yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmada başarı testinden elde edilen nicel veriler SPSS istatistik programında yer alan Bağımlı Gruplar t-Testi ve Bağımsız Gruplar t-Testi teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Görüşme formundan elde edilen nitel veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, `Uzunlukları Ölçme` konusunun öğretiminde deney grubuna uygulanan GME destekli öğretim yönteminin öğrencilerin başarılarını arttırdığı ve kalıcılığı olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Bununla birlikte, öğrencilerin; GME yöntemine yönelik görüşlerinin olumlu olduğuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME), uzunlukları ölçme, ilkokul 4.sınıf, başarı, kalıcılık. The aim of this study is to research the effects of teaching supported with Realistic Mathematics Education (RME) on 4th grade students' achievements of `length measurement`, the recall of acquired knowledge and students' opinions about teaching with the method of RME.Pre test-post test control grouped half experimental pattern is used in the research. The sample of this study which processed in the second semester of 2013-2014 school years, consists of 46 students who participated 23 students from experimental and 23 students from control groups. While experiment and control groups were forming, students were selected by considering the students' school success points. Lessons were carried on with RME approach in experimental group and in line with the activities included in MEB primary school mathematics course curriculum in control group.In the study, `Mathematics Achievement Test` were resorted on the topics of measuring lenght for measuring students achievement. Before the application, pre-test and after the lesson post-test was applied and 4 months later permanency test was applied to both experiment and control groups. In addition semi-structured interview form was conducted to the experiment group. The quantitative data from the achievement test were analyzed by Paired-Samples t Test and Independent Samples t Test in SPSS 13.0 package program. The qulitative data from the semi-structured interviews were analyzed by descriptive methods.Results of the study proved that teaching supported with RME method used with the experiment group at the teaching of `length measurement` improved the success of the students and effected the recall of the acquired knowledge. Furthermore, it was attained that students' perceptions towards RME method were positive towards maths lesson.Keywords: Realistic Mathematics Education (RME), length measurement, primary 4th grade, achievement, recall
Collections