Yaratıcılık eğitimi ve kimlik oluşumunda oyuncak: Çocukta yaratıcı performans ve inşacı - eklemeci oyun yöntemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Yaratıcılık Eğitimi ve Kimlik Oluşumunda Oyuncak: Çocukta Yaratıcı Performans ve İnşacı Eklemeci Oyun Yöntemi` başlıklı bu çalışma, yaratıcılık ve kişilik arasındaki mümkün ilgilerden biri olma potansiyeline sahip 'oyun' un özellikle 'oyunu karekterize eden oyuncak' bakış açısıyla inşacı-eklemeci yöntemin oyun ve oyuncak profillerindeki yeri ve önemini irdeleyip, çağdaş oyuncak materyalleri ve oyun kültürlerinin içinde çocuğun yaratıcılık süreçlerine ve potansiyel yönelimlerine doğrudan etki eden 'inşacı-eklemeci oyun yöntemi' nin hem pedagojik, hem sanatsal hem de sosyal davranış ve gelişim örüntüleri içindeki olumsuz bulguları ve değerlendirmeleri ortaya çıkarmak amacındadır.Çalışma oyun ve oyuncak olgularının incelenmesi; çocukta kimlik oluşumu ve buna oyunun katkısı; oyun performansları ile yaratıcı performanslar arasındaki ilişkinin betimlenmesi; inşacı-eklemeci oyun yönteminin yaratıcılık üzerindeki tesirlerinin olumsuz tarafının değerlendirilmesi ve bu amaçlarla örtüşen vargıların ortaya konulması ile yapılmıştır.Çocuk ve oyuncak olgusunun çağdaş ve güncel yaşam karakterlerini ve davranışlarına olan istendik, kısıtlı ve motivasyonel gücü ile tesiri arasındaki orantıda saklı olan kimlik arakesitleri ve profil açıklamaları, tespitleri ve değerlendirmeleri ana ekseni teşkil etmiştir. This study with the title `Creativity Education and Toy in Identity Formation: Child's Creative Performance and Constructive-Additive Play Method` examines the place and the importance of the constructive-additive method in play and the toy profiles from the perspective of the play, especially as 'the toy that makes the play its own character', which has the potential of being one of the most possible interests between creativity and personality. This study also has an aim to reveal the negative findings and the assessments of constructive-additive play method, which has a direct effect to child's creativity processes and potential tendencies in modern toy materials and play cultures, in pedagogical, artistic and social behaviour and development patterns.This study has been done by examining play and toy phenomena, identity formation in child and play's contribution to this, describing the relationship between play performances and creative performances, assessing the negative sides that constructive-additive play's influence has on creativity and presenting the consequences which accord with these aims.Identity intersections and profile explanations, determinations and assessments which are implicit in the proportion between child and toy phenomenon's terminal, limited and motivational power and effect which are about modern and current life characters and behaviours form the main theme.
Collections