Görsel programlama ortamı ile öğretimin öğrencilerin bilgisayar programlamayı öğrenmesine ve programlamaya karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma görsel porgramlama ortamı ile öğretimin öğrencilerin programlamayı öğrenmelerine ve programlamaya karşı tutumlarına etksini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde öğretim gören 42 ikinci sınıf öğrencisi üzerinde `Programlama Dilleri I` dersi kapsamında yürütülmüştür. Çalışma 8 hafta boyunca devam etmiştir. Çalışmada ön test-son test, kontrol gruplu yarı deneysel bir desen kullanılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere ders ve laboratuvar saatlerinde görsel programlama öğretimine dayalı öğretim etkinlikleri ile programlama eğitimi verilmiştir. Bunun için bir görsel programlama öğretim aracı olan Blockly yazılımı kullanılmıştır. Kontrol grubundaki öğrenciler ise geleneksel programlama öğretim tarzı ile Python programlama dili üzerinden öğrenim görmüşlerdir. Çalışmanın başında her iki gruba ön test olarak Kent Üniversitesi Kariyer Danışma birimi tarafından geliştirilen ve araştırmacılar tarafından Türkçe'ye uyarlanan Programlama Yetenek Testi uygulanmıştır. Çalışma sonunda ise her iki gruba son test olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen Programlama Başarı Testi ve Başer (2013) tarafından geliştirilen Bilgisayar Programlamaya Karşı Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler kovaryans analizi (ANCOVA), t-test ve Mann-Whitney U testi kullanılarak analiz edilmiştir.Çalışma sonucunda görsel programlama öğretimi alan öğrencilerin geleneksel programlama öğretimine göre öğretim alan öğrencilerden programlamayı öğrenmede daha başarılı oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca yapılan analiz sonucunda görsel programlama öğretimi ile öğrenim gören öğrencilerin programlamaya karşı tutumları geleneksel programlama öğretimi ile öğrenim gören öğrencilere göre daha yüksek olmasına rağmen aradaki bu farkın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: programlama, programlama eğitiminin zorlukları, görsel programlama öğretimi, görsel programlama ortamları, Blockly. The aim of this study is to investigate the effect of instruction through visual programming environment on students' understanding of programming and attitudes toward programming. The study was carried out in `Programming Languages I` course with 42 sophomore students from Computer Education and Instructional Technologies department in Ondokuz Mayıs University in the academic year 2015-2016 fall semester. The study lasted 8 weeks. Quasi-experimental pretest-posttest control group design was adopted in this study. Students in the experimental group were taught programming in lectures and laboratory sessions through activities based on visual programming instruction. For this, Blockly, a visual programming tool, was used. Students in the control group were taught programming using Python programming language based on traditional programming instructionAt the beginning of the study, both group was given Computer Programming Aptitude Test, developed by University of Kent Career Advisory Service and translated into Turkish by the researchers. At the end of the study, Computer Programming Achievement Test, developed by the researchers, and Computer Programming Attitude Scale were given both groups. Data obtained by the study were analyzed using analysis of covariance (ANCOVA), t-test and Mann-Whitney U test.According to the results of the study, the experimental group scored significantly higher than the control group on computer programming achievement test. Moreover, the experimental group developed higher attitude toward computer programming than the control group, but the difference between groups was not statistically significant.Keywords: programming, learning difficulties in programming, visual programming instruction, visual programming environments, Blockly.
Collections