Ergenlerin psikolojik dayanıklılıkları ile gelecek beklentileri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ergenlerin anne babalarının birliktelik durumuna, cinsiyetlerine, kardeş sayılarına, sınıf düzeylerine ve okul türlerine göre gelecek beklentileri ve psikolojik dayanıklılık düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu amaçla Kişisel Bilgi Formu, Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği ve Gelecek Beklentileri Ölçeği kullanılarak 1278 ortaöğretim öğrencisinden oluşan örneklemden elde edilen verilerin analizi ile araştırmanın denenceleri test edilmiştir. Bulgular, ergenlerin psikolojik dayanıklılık ile gelecek beklentileri arasında pozitif yönde anlamlı ilişki olduğunu, ergenlerin psikolojik dayanıklılık düzeyi anne babanın birlikte olma, kardeş sayısı, sınıf düzeyine göre anlamlı olarak farklılaşmazken; okul ve cinsiyet değişkenine göre anlamlı olarak farklılaşmaktadır. Gelecek beklentileri düzeyi üzerinde anlamlı olarak farklılık yaratmamıştır. İlgili bulgular alan yazın desteği ve benzer araştırma bulguları ile tartışılmış, bu doğrultuda yapılabilecek çalışmalara ışık tutabilecek, alanda çalışan psikolojik danışmanlara ve diğer araştırmacılara yardımcı olabilecek önerilere yer verilmiştir. Inviduals increase the adaptation to people araound them and they can look forward to life hopefully having positive expectations intended to future as the result of coping with the difficulties they come across in their lives. İn this survey, the relation between psychological durability lavel end future expectations related to union status of adolescents parents, genders, number of siblings, grades and types of school is examined. Fort his reason, hypothesis of survey and the analysis of data obtained by using personal information form, Psychological Durability Scale and Future Expectations Scale form the sample including 1278 secondayr education students are tested. Findings show us that there is a meaningful relation in possitive direction between future expectation and adolescents psychological durability, making no meaning difference according to union status of parents, number of siblings; while making meaningful difference on levels of psychological durability according to gender and type of school, making no meaningful difference on future expectations. Related findings are argued with field write support and similar survey findings, in this direction; offers which will help to sort out study that will be done, psychological supervisors working in this field and others researchers.Key Words: Psychological Durability, Future Expectations, Adolescents
Collections