Resim-iş eğitimi sürecinde sanat galerilerinin önemi ve kullanılabilirliğine yönelik öğretim elemanı görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Resim-iş Eğitimi Sürecinde Sanat Galerilerinin Önemi ve Kullanılabilirliğine Yönelik Öğretim Elemanı Görüşleri` başlıklı bu çalışma; sanatsal üretimi kültürel ve ekonomik bir değer olarak sanat tüketicisine sunan sanat galerilerinin, sanat eğitimi alan öğrencilerin sanatsal gelişim süreçlerine ne derece katkı sağlayacağını ve Resim-iş Eğitimi programlarında yer alması önerilen; öğrencilerde galeri kültürü oluşumunu sağlayan, onlara sergileme yöntemlerini öğreten bir dersin uygun olup olmadığını ortaya koymayı amaçlamaktadır.Bu çalışma; genel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen nicel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklem grubunu sekiz üniversitede görev yapan 89 öğretim elemanı oluşturmuştur. Çalışmada, veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından ilgili literatür taranarak ve uzman görüşüne sunularak hazırlanmış anket formu kullanılmıştır. Anket formunda resim-iş eğitimi sürecinde sanat galerilerinin önemi ve kullanılabilirliğini ölçmeye yönelik 26 soru bulunmaktadır. Araştırmanın verilerinin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma ve Mann-Whitney U Testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda galerilerin görsel sanatlar eğitimi içindeki önemi araştırılmış, galeri kültürünü ve sergileme yöntemlerini öğretici bir dersin Resim-iş Eğitimi müfredatlarına girmesinin ne derece uygun olacağı ortaya konulmuştur.Anahtar Sözcükler: Sanat eğitimi, resim-iş eğitimi, sanat galerisi, galeri kültürü,sergileme yöntemleri. This research with the title `Instructor Views on The Importance and Usability of Art Galleries In The Process of Visual Arts Education` examines the contribution of art galleries which offer artistic production to the art consumer as a cultural and economic value to artistic developments of the art education students. This study also aims at revealing a course which provides the formation of gallery culture to the students and teaches them the exhibition methods if appropriate in the visual arts education programmes.This study is a quantitative study which is conducted using general screening model. The sample group of the study consists of 89 faculty members working at eight universities. In research, as data collection tool, questionnaire form that is prepared by researcher, scanning relevant literature and presenting experts opinion was used. Questionnaire form includes 26 questions to measure the importance and usability of art galleries in the visual arts education process. At the analysis of the questionnaire data, arithmetic mean, standard deviation and Mann-Whitney U test were used. According to findings obtained, the importance of galleries in the visual art education was highlighted. Therefore the suitability of putting the instructive lesson which teaches exhibit methods and the galley culture, into visual art education curriculum has been revealed.Key Words: Fine arts education, arts and craft teaching, art gallery, galley culture,exhibit methods
Collections