Kuantum öğrenme modeline dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına ve öz düzenleme becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Kuantum Öğrenme Modeli'ne dayalı öğretimin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve öz düzenleme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırma 2015-2016 öğretim yılında Samsun ili Atakum ilçesinde seçilen bir ilkokulda yapılmıştır. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu desen (ÖSKD) kullanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkeni, Kuantum Öğrenme Modeli; bağımlı değişkenleri ise akademik başarı ve öz düzenleme becerisidir. Araştırmada, Sosyal Bilgiler dersi (Üretim, Dağıtım ve Tüketim Öğrenme Alanı 4. Ünite) Üretimden Tüketime ünitesi ile ilgili başarı testi ve Eli İsrael tarafından geliştirilen öz düzenleme ölçeği olmak üzere iki ölçme aracı kullanılmıştır. Deney grubunda `Kuantum Öğrenme Modeli`ne göre araştırmacı tarafından hazırlanan etkinlikler uygulanırken, kontrol grubunda `halen yürürlükteki öğretim programı esas alınarak MEB tarafından hazırlanan ders kitapları, çalışma kitabı ve kılavuz kitaplarda yer alan etkinlikler` kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubu belirlendikten sonra, her iki gruba akademik başarı testi ve öz düzenleme ölçeği öntest olarak uygulanmıştır. Daha sonra deney grubuna haftada iki saat olmak üzere 5 hafta süreyle toplam 10 saat Kuantum Öğrenme Modeli'ne yönelik hazırlayıcı eğitim verilmiştir. Ünitenin bitiminde ölçme araçları deney ve kontrol gruplarına tekrar sontest olarak uygulanmıştır. Öğretilenlerin kalıcılığını belirlemek amacıyla ünitenin bitiminden 3 ay sonra deney ve kontrol gruplarına ölçme araçları tekrar uygulanarak elde edilen veriler SPSS 17 programı ile analiz edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde, gerekli olan ön koşulların sağlanıp sağlanmadığını ortaya koymak amacıyla normallik testleri (Kolmogorov-Smirnov) yapılmıştır. Araştırma verilerinin normal dağılıma sahip olduğunun tespit edilmesinden sonra, denenceler doğrultusunda bağımlı ve bağımsız örneklem t testi kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda kuantum öğrenme modeline dayalı öğretimin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarını artırdığı, öz düzenleme becerilerini ise, araştırmada ele alınan sekiz boyuttan beşinde (ders izlemenin düzenlenmesi sonuçları kontrol etme, öz değerlendirme, çalışmayı sürdürme, ek çalışmalar yapma) geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Diğer boyutlarda (kavramaya çalışma, ders çalışmanın düzenlenmesi ve başarıya odaklanma) etkili olmadığı tespit edilmiştir.Kuantum Öğrenme Modeli'ne göre yapılan öğretimle, geleneksel öğretim yöntemlerine göre yapılan öğretim arasında akademik başarının kalıcılığı açısından anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır. Aksine akademik başarının kalıcılığı açısından geleneksel öğretim yöntemlerinin daha olumlu sonuç verdiği tespit edilmiştir. Öz düzenleme becerilerinin kalıcılığı açısından geneksel öğretim yöntemleri uygulanan grupla, Kuantum Öğrenme Modeli kullanılan grup arasında anlamlı fark ortaya çıkmamıştır.Anahtar Sözcükler:Sosyal Bilgiler, Kuantum Öğrenme Modeli, Öz düzenleme, Kalıcılık, Ġlkokul The main objective of the study is to examine the influence of teaching based on Quantum Learning Model on primary school fourth year students academic achievements and self-regulation skills. The research was carried out in 2015-2016 school year at a primary school in Atakum, Samsun. A research model with pre-test post-test control group was employed. The independent variable of the research is Quantum Learning Model; and dependent variables are academic achievement and self-regulation skills. Two assessment and evaluation instruments have been used in this research; one of them is the achievement test about the unit `From Production to Consumption in Social Studies (Production, Distribution and Consumption Learning Field, Unit 4) and the other is self-regulation scale developed by Eli Israel. While the activities prepared by the researcher according to Quantum Learning Model were applied in the experimental group, the activities in workbooks, guidebooks and textbooks prepared by the Ministry of National Education based on the current curriculum were conducted in the control group. After the experimental and control groups were identified, both groups were administered the academic achievement test and self-regulation scale as a pre-test. Then, for the experimental group, a total of 10 hours of preparatory training on the Quantum Learning Model was given for two hours a week for 5 weeks. Upon the completion of the unit, the instruments were used again as the post-test for both experimental and control groups. In order to find out the permanence of what was taught, three months after the completion of the unit the same instruments were used again for both experimental and control group, and the data obtained were analyzed via SPSS 17. Tests of normality (Kolmogorov- Smirnov) were carried out in the analysis of research data to find out the existence of the necessary pre-requisites. After it was determined that the research data had a normal distribution, the data were analyzed by dependent and independent t-tests in line with the hypothesis. The results suggest that teaching based on Quantum Learning Model has increased academic achievements of fourth year students of primary school; and, as for the self-regulation aspect, it has improved five out of eight traits (regulation of following the lessons, checking the results, self-assessment, maintaining studies and doing additional studies) covered in this research, but it has not been effective on other traits (trying to perceive, regulation of studies, and focusing on success).There was no significant difference between teaching made according to the Quantum Learning Model and teaching made according to traditional teaching methods in terms of the permanence of academic achievement. On the contrary, it has been found that traditional teaching methods have more positive results in terms of the permanence of academic success.In terms of the permanence of self-regulation skills, there was no significant difference between the group that received education based on the traditional teaching methods and the group for which the Quantum Learning Model was used.Key Words: Quantum Learning Model, Self-Regulation, Permanence, Primary School
Collections