7. sınıf Fen ve Teknoloji dersi öğrencilerinin duyu organları konusunda argüman oluşturabilme becerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile 7. sınıf öğrencilerinin Duyu Organları konusu ile ilgili hazırlanan etkinlikler kapsamında ürettikleri yazılı bilimsel argüman seviyelerinin, Toulmin argümantasyon modeli çerçevesinde analiz edilmesi amaçlanmıştır.Araştırma; Samsun ilinde bir ortaokulda öğrenim gören 28, 7. sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Etkinlikler öncesi öğrencilere Toulmin argümantasyon modelini tanıtıcı hazırlık etkinliği yaptırılmıştır. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından, Duyu Organları konusu ile ilgili kazanımlara uygun olarak hazırlanan 5 etkinlikteki açık uçlu sorular aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan veriler, alanyazında yer alan Sadler ve Fowler (2006) tarafından hazırlanan argümantasyon değerlendirme ölçeği ile analiz edilerek kodlanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin yazılı ve sözlü argümanları incelendiğinde öğrencilerin birçoğunun iddialarını bilimsel gerekçeler ve destekleyicilerle açıklamakta güçlük çektikleri görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin çok az kısmının etkinliklerde arkadaşlarının ifadelerini çürütücü bilimsel gerekçeler üretebildikleri tespit edilmiştir. Etkinlikler sonunda yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerde öğrenciler, argümantasyon sürecinin sosyalleşmelerine katkı sağladığını belirtmişlerdir. Öğrencilerin aktif olduğu eğitim öğretim ortamı oluşturma sürecinde araştırma sorgulama temelli argümantasyon sürecine derslerde daha çok yer verilmeli, öğrencilerin bilimsel düşünebilme kabiliyeti geliştirilmelidir. Bu bağlamda argümantasyon sürecinin planlayıcısı olan öğretmenlerin de argümantasyon süreci ile ilgili deneyimleri arttırılmalıdır.Anahtar Sözcükler: Fen Öğretimi, Argümantasyon, Duyu Organları, 7.Sınıf Öğrenciler. The aim in this work is to analyze the written scientific arguments formed by 7th year secondary school students in five activities on sensory organs in context of Toulmin argumentation.This research is conducted with 28 students studying in a secondary school in the city of Samsun. The research data is collected by open ended questions on five activities compatible with the subject of sensotry organs. The collected data are coded by analyzing with the argumentation scale developed by Sadler and Fowler (2006). Before the activities, Toulmin argumentaton model is introduced to the students by a sample activity.As a result of this research, after the students' written and oral arguments are analyzed, it is observed that most students lack the ability to back their arguments with scientific means and facts. Also, only few students could come up with scientific arguments that invalidate the claims of their peers. In semi-constructed meetings with the students following the activities, students mentioned that argumentation process gave them socializing opportunity.In the process of forming an educaton system with more acitve students, there should be more inquisitive argumantation in classrooms, and the ability of scientific thinking among students should be encouraged. In this context, teachers which are the main planners of this scheme, should be more experienced in argumentation process.Key words: Science education, Argumentation, Sensory organs, 7th year students
Collections