Lise 3. sınıf öğrencilerinin kuvvet ve hareket konusundaki kavram yanılgıları ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Newton'un hareket kanunları ile ilgili 11. sınıf öğrencilerinin sahip olduğu kavram yanılgılarını gidermeye yönelik geliştirilen alternatif ölçme değerlendirme araçlarının etkililiği araştırılmıştır. Çalışmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Çalışma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Samsun İli, İlkadım İlçesi'ndeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir lisede 11.sınıfta öğrenim gören 25 deney ve 25 kontrol grubu olmak üzere toplam 50 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Newton'un Hareket Yasaları konusu deney grubunda alternatif ölçme değerlendirme araçları kullanılarak dersler işlenirken kontrol grubuna herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Çalışmada öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerini belirlemek amacıyla Kavramsal Anlama Testi, öğrencilerin Kuvvet ve Hareket konusu hakkındaki kavram yanılgılarını derinlemesine irdeleyebilmek için yarı yapılandırılmış mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Kuvvet ve Hareket konusunun öğretiminde deney grubuna alternatif ölçme değerlendirme araçlarıyla uygulanan etkinliklerin kontrol grubuna uygulanan mevcut yönteme göre öğrencilerin konuya yönelik kavram yanılgılarının azaltılmasında olumlu etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır. In this study, the effectiveness of the different measurement tools developed to dismiss the misconceptions of 11th grade students on Newton's act laws was investigated. Pre-test son test control group in work. The study was carried out with a total of 50 students consisting of 25 experimental and 25 control groups who were educated in the 11th year of the 2016-2017 education in the province of Samsun and İlkadım in the Ministry of National Education. No interference was found in the control group in Newton's Acts of Action. In the study, semi-structured interviews were conducted in order to determine the level of conceptual understanding of the students, Conceptual Understanding Test, in-depth analysis of the conceptual misconceptions of the Students' Covariance and Movement. According to the present method applied to the control group of the activities applied in alternative measurement assessment tools for the experiment group in the study of Force and Movement in Education, a positive positive effect is achieved in reducing the conceptual misconceptions of the students.
Collections