Onuncu sınıf yerleşme konularının öğretiminde arazi çalışmalarının öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada; orta öğretim 10. sınıf coğrafya dersi `Nerede Ve Nasıl Yaşıyoruz` ünitesinde arazi çalışmaları ve gezi gözlem yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına etkilerini incelemek amaçlanmıştır. Yapılan bu araştırmada `Ön Test-Son Test Kontrol Gruplu Desen` kullnılmıştır. Yapılan bu araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde Samsun ili, Atakum ilçesi Onur Ateş Anadolu Lisesi'nde öğrenim gören 10/A ve 10/B şubelerindeki öğrenciler üzerinde uygulanmıştır. Özellikleri bakımından iki grubunda eşit olduğu, deney (32) ve kontrol (31) gruplarında yer alan 63 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Yapılan bu araştırmaya veri toplamak için 25 sorudan oluşan çoktan seçmeli başarı testi ön ve son test olarak kullanılmıştır. Uygulama araştırmacı tarafından kontrol grubuna geleneksel yöntemlerle, deney grubuna ise arazi çalışmalrı ve gezi–gözlem yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Deney grubuna tezin konusuna ilişkin uygulama olarak Samsun ili, Vezirköprü ilçesi ve Vezirköprü'ye bağlı bazı köylere geziler düzenlenmiştir. Veri toplama araçlarıyla elde edilen veriler SPSS ve officce paket programları kullanırak değerlendirilmiştir.Arazi çalışmaları metodunun uygulandığı deney grubu ile geleneksel metodların uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin ön test başarı puanlarına bakıldığında aralarında akademik olarak anlamlı bir fark görülmemiştir. Son test başarı puanlarına bakıldığında ise akademik başarılarında arazi çalışmalarının yapıldığı deney grubu yönünde anlamlı bir fark meydana gelmiştir. Yapılan bu çalışma sonucunda arazi çalışmaları metodunun 10. sınıf coğrafya dersi `Nerede Ve Nasıl Yaşıyoruz` ünitesi dahilinde, uygulanabilir bir metod olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler:Arazi Çalışmaları, Nerede Ve Nasıl Yaşıyoruz, Ortaöğretim, Coğrafya Dersi, Öğrenci Başarısı. In this study; it was aimed to investigate the effect of the field works and the trip observation method on the academic achievement of the students in the 10th grade geography lesson `Where and How We Live` of the secondary education. In this study, `Pre-Test-Final Test Control Group Pattern` was preferred. The research was carried out in the 10 / A and 10 / B branches of the Atakum district of Onur Ateş Anadolu High School in Samsun province in the second semester of 2016-2017 academic year. It was carried out on 63 students in the experimental (32) and control (31) groups, in terms of their characteristics, that they were equal in the two groups. The multiple choice success test consisting of 25 questions was used as a preliminary and final test. The experiment was carried out by the researcher using the traditional methods for the control group and for the experimental group using the field works and trip-observation method. For the experiment group, visits to some villages connected to Samsun province, Vezirköprü district and Vezirköprü were arranged as an application on the subject of thesis. The data obtained by data collection tools were evaluated using SPSS and Office programs.There was no significant difference between pre-test achievement scores of the control group students who applied the field works method and the traditional methods. In the final test success scores, there was a significant difference in academic achievement in favor of the experimental group. As a result of this work, it was seen that the method of field works 10 geography class is an applicable method within the `Where and How We Live` unit.Key Words: Field Works, Where and How We Live, Secondary Education, Geography Lesson, Student Success
Collections