Resim-iş öğretmenliği programı grafik anasanat atölye dersinde grafik tablet kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişen teknoloji, farklı birçok alan gibi eğitim ve öğretim alanını da önemli ölçüde etkilemiştir. Özellikle bu alanda teknolojik değişime uğrayan donanım ve materyaller etkilenmenin en çok hissedildiği yerler olmuştur. Bu araştırma, gelişen teknolojinin grafik tasarım alanındaki etkisinin eğitim-öğretimde ne oranda gerçekleştiğinin belirlenmesi ve incelenmesi amacıyla yapılmıştır. İfade edilen amacı gerçekleştirebilmek için araştırma kapsamında bir anket geliştirilmiştir. Araştırma Türkiye'de resim-iş öğretmenliği programlarında görevli grafik anasanat atölye ders sorumluları olan öğretim elemanları ile yürütülmüştür. Çalışmaya 27 ders sorumlusu akademisyen katılmıştır. Araştırmada resim-iş öğretmenliği programları, grafik anasanat atölye ders sorumluları olan öğretim elemanlarının grafik tabletlerden ne oranda, hangi konu türlerinde faydalandığı ve grafik tabletleri hangi amaçla kullandıkları, grafik tablet kullanımlarına yönelik tutumlarıyla birlikte incelenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda grafik tabletlerin, üniversitelerin eğitim fakülteleri, resim-iş öğretmenliği programlarında yaygın biçimde kullanılmadığı-kullanılamadığı ancak ders sorumluları olan akademisyenlerin, grafik tabletin öneminin ve yaygınlığının bilincinde oldukları görülmüştür. Yine araştırma sonunda grafik tabletlerin daha çok grafik anasanat atölye dersleri içerisinde işlenen belirli konu veya konularda (illüstrasyon, hikâye resimleme, afiş, storyboard…) uygun bir donanım olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Emerging technology, as well as many other fields, has also significantly affected the field of education. The hardware and materials that undergo technological change are the places where this effect is most felt. This research was conducted to examine the effect of developing technology on graphic design. A questionnaire was developed within the scope of the research in order to achieve the stated purpose. Research was conducted in arts education program in Turkey with officials responsible for graphic main arts studio courses. 27 academicians participated in the study. The research investigates the purpose and rates of using graphic tablets by academicians. As a result of the research, graphic tablets were found not to be widely used. Academicians, who are responsible for the course, are aware of the importance of graphic tablet and its prevalence. Graphic tablets are suitable hardware for specific subjects or topics (illustration, childrenbook, poster, storyboards...) in graphic art workshop classes.
Collections