Türkiye`deki okul öncesi öğretmenliği bölümlerinde müzik eğitimi dersi veren öğretim elemanlarının derse ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada, Türkiye'deki okul öncesi öğretmenliği lisans programlarında müzik eğitimi dersi veren öğretim elemanlarının derse ilişkin görüşleri belirlenmiştir. Araştırmanın evrenini 2016-2017 Eğitim- Öğretim yılında görev yapan öğretim elemanları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Türkiye'nin çeşitli illerindeki devlet üniversitelerinde görev yapan 47 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Bu araştırma kapsamında, öğretim elemanları için anket formu kullanılmıştır. Anket formu ile elde edilen bilgiler frekans ve yüzde kullanılarak tablolaştırılmıştır. Öğretim elemanlarının derse ilişkin görüşlerinde cinsiyete göre anlamlı bir farklılık olup olmadığının belirlenmesi için T-testi, meslekte görev yaptıkları hizmet süresi ve çalıştıkları bölgeye göre anlamlı bir farklılık olup olmadığının belirlenmesi için ise varyans analizi yapılmıştır.Araştırma sonucunda, öğretim elemanlarının, dersliklerinde bulunan çalgıların yetersiz olduğunu, dersin dönem süresinin yetersiz olduğunu, okul öncesi öğretmenliği lisans programında çalgı eğitimi adı altında ayrı bir derse ihtiyaç olduğunu, müzik eğitimi dersini okul öncesi müzik eğitimi alanında uzmanlaşmış eğitimcilerin vermesi gerektiğini, öğrencilere eşlik çalgısı öğretiminin gerekli olduğunu, okul öncesi öğretmenliği lisans programı müzik eğitimi derslerinin içeriğinin, ihtiyacı karşılamada yetersiz olduğunu düşündükleri saptanmıştır. Ayrıca anketi yanıtlayan öğretim elemanlarının, derse ilişkin görüşlerinde cinsiyete, çalıştıkları bölgeye ve meslekte görev yaptıkları hizmet süresine göre anlamlı bir farklılık bulunmadığı tespit edilmiştir. In this research, opinions of academics who lecture in the departments of preschool teaching has been analyzed. Population in this study consists of academics who actively worked in 2016-2017 academic year. Sample group of this study consists of 47 academics who work at various state universities in Turkey. Within the scope of this this research, a survey has been conducted for the academics. The data collected via the survey has been tabulated in frequency and percentage. In order to identify if there is a significant difference in the opinions of academics regarding their gender, a t-test was applied; to identify if the time they served or the region they work make a difference, a varience analysis was applied.As a result of this research, it has been concluded that the musical instruments in the classrooms of academics are insufficient; duration of an academic term is not long enough; an individual lecture for musical instrument teaching is necessary for preschool graduate programmes; music education lessons has to be conducted by educators specialized in preschool music teaching; students need the training of accompaniment playing, the content of preschool music education lessons are lacking in responding the requierements. Moreover, it has been detected that there is no significant difference in the notion of academics talking part in this survey; regarding their gender, the area they work or the duration they work.
Collections