Ortaokul Türkçe dersi öğrenci çalışma kitapları ve öğretmen kılavuz kitaplarının dil bilgisi konuları açısından EBA ve Türkçe öğretim programı ile eşgüdümlülüğü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe Türkçe dersi öğrenci çalışma kitapları ve öğretmen kılavuz kitaplarının dil bilgisi konuları açısından Eğitim Bilişim Ağı içerikleri ve Türkçe Öğretim Programı ile eşgüdümlülüğünün belirlenmesidir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Araştırma kapsamında 2017-2018 eğitim-öğretim yılında hazırlanan ilköğretim ikinci kademe öğrenci çalışma kitaplarının, öğretmen kılavuz kitaplarının ve Eğitim Bilişim Ağı'nda yer alan ders anlatım videolarının dil bilgisi içerikleri konu başlıklarına ayrılarak tespit edilmiş ve programda belirlenen dil bilgisi kazanımlarına ne derecede yer verildiği karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Ayrıca video derslerde kullanılan öğretim stratejileri ve içeriklerin programdaki yaklaşımlara uygunluğu belirlenerek genel bir şema oluşturulmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre dil bilgisi konu ve kavramları, belirlenen üç farklı kaynakta farklı içeriklerle yer almıştır. Kitapların programdaki kazanımları tam olarak yansıtmadığı, video ders içeriklerindeki dil bilgisi konularının da program ve kaynak kitaplara yönelik hazırlanmadığı sonucuna ulaşılmıştır. The purpase of this study is to determine coordination of secondary school Turkish lesson student's workbooks and teacher guide books in term of gramer topics included with Education Informatics Networks and Turkish curriculum. In the study, technique is used as qualitative research method. In this research, the secondary school grammar topics in student's workbooks that completed in 2017-2018 academic year, teacher's guide books and lecture videos on Education Informatics Network are detected according to subject headings and examined the extent of compliance to the determined grammar learning outcome in the curriculum. Besides with determing teaching strategies used in lecture videos and contents's approgriateness to approaches in curriculum, a general schema is formed. According to the findings of research, subjects and concepts are placed in determined three different source with three different contents. It is concluded that video lecture contents don't reflect outcomes in curriculum exactly and video lecture contents, grammar subjects aren't completed with curriculum and source books.
Collections